Absolutely! Just share the text you want me to rephrase, and I'll create a one-of-a-kind version for you.

Які поради висловили експерти, і якою була реакція міської ради на них?
Між Києвом і Броварами реалізується новаторський урбаністичний проект, метою якого є формування зручного та комфортного середовища для проживання приблизно 40-50 тисяч осіб. У межах цього плану передбачено будівництво великого житлового комплексу на ділянці, що перевищує 99 гектарів, яка наразі знаходиться у власності Київської птахофабрики.
Активісти з Києва висловили свої тривоги щодо можливих планів забудови певних ділянок. Це занепокоєння виникло після того, як фахівці Інституту Генплану представили проект розвитку транспортної інфраструктури на Броварському проспекті.
Перед реалізацією житлових проектів приватні забудовники зазвичай активно беруть участь у процесі моделювання. Це включає розробку детального плану території (ДПТ). Щодо ділянки, на якій планується зведення птахофабрики, то за чинними та проектними генеральними планами Києва вона належить до категорії "Промислова та науково-виробнича забудова". Проте в сучасних умовах ДПТ часто виступають як своєрідний "технологічний маневр", який дозволяє забудовникам змінювати цільове призначення земель, ігноруючи чинний Генеральний план. Це може призвести до виникнення нових житлових комплексів замість запланованих промислових об'єктів або зелених зон. Для розробки такого плану необхідно провести моделювання транспортної інфраструктури території. Інститут Генплану вже завершив цей етап відповідно до замовлення ще не визначеної приватної компанії, як зазначив Віталій Селик, голова Ради з урбаністики Києва, в інтерв'ю для ТСН.ua.
Він зазначає, що новий архітектор вже приступив до створення початкових ескізів і концепцій проекту майбутнього житлового комплексу. Як повідомляє представник Інституту Генплану, забудовник ухвалив рішення зменшити кількість запланованих об'єктів після вивчення транспортних потоків. Проте навіть у оновленому варіанті ця цифра залишається значною.
Це може свідчити про наміри невідомого забудовника реалізувати великий житловий проект на території колишньої птахофабрики в найближчому майбутньому. Заплановане будівництво, ймовірно, матиме великі масштаби, подібно до київської Русанівки або двох комплексів "Комфорт Таун". Провівши паралелі з цими районами, можна припустити, що новий житловий комплекс зможе вмістити близько 40-50 тисяч мешканців, – зазначає Віталій Селик.
Експерт підкреслює, що надання земельних ділянок для сільськогосподарських цілей навряд чи зможе перешкодити забудовникам реалізовувати свої плани.
Розробники нерухомості майстерно маніпулюють призначенням земель, коли з’являються можливості для отримання вагомих фінансових вигод. У Києві можна спостерігати безліч випадків, коли промислові території перетворюються на елітні житлові комплекси — для цього достатньо рішення Київської міської ради. Крім того, існують різноманітні способи для здійснення таких трансформацій. Наприклад, забудовник може стверджувати, що створює не житловий комплекс, а апартаменти, які формально вважаються комерційною нерухомістю, хоча насправді це звичайні житлові приміщення, — зазначає Віталій Селик.
Він зазначає, що навіть провідні промислові підприємства в Києві поступово змінюють своє призначення, перетворюючись на території, призначені для житлового будівництва. Наприклад, площа заводу "Арсенал", розташованого в самому серці столиці, зараз активно перетворюється на зону для зведення офісних та житлових комплексів.
Проблематика навколо птахофабрики, яка не належить до стратегічних об'єктів, викликає значне занепокоєння. Її діяльність негативно позначається на екологічній ситуації, що робить питання можливого перенесення виробництва з населеного пункту досить актуальним. Жителі Броварів та Києва, які проходять неподалік, регулярно стикаються з неприємними запахами, що виникають внаслідок роботи фабрики. У зв'язку з цим, ймовірність виникнення ініціатив щодо перенесення підприємства в найближчій перспективі зростає, відкриваючи нові горизонти для розвитку цієї важливої території, - коментує Віталій Селик.
На думку експерта, ідея "міста в місті" має значні аргументи на свою користь. У Києві та прилеглих районах стає все більш складно знайти незайняті земельні ділянки для нових будівництв.
Досвід відновлення теплиць і садів, які раніше належали колишньому колгоспу на Виноградарі, а також унікального Горіхового саду Національної академії наук у Феофанії, яскраво ілюструє потенціал цього процесу. Якщо забудовник виявить ініціативу, новий житловий комплекс на території старої птахофабрики може бути реалізований всього за 3-5 років. Оскільки цей район знаходиться на певній відстані від центру міста, ймовірність масових протестів з боку активістів залишається досить низькою. Втілення проекту виглядає цілком реальним, якщо отримає підтримку з боку місцевої влади. Важливо зазначити, що ця територія є комунальною власністю Києва, але перебуває в довгостроковій оренді до 2054 року, — акцентує Віталій Селик.
Експерт підкреслює, що транспортна ситуація в цьому регіоні є досить складною. Наразі Броварський проспект виконує роль основної транспортної артерії, що забезпечує безперервний автомобільний рух. Це відбувається, незважаючи на наявність світлофорів на перехрестях, які ведуть до Зазим'я, а також на виїзді з Броварської кільцевої, які повинні регулювати потік автомобілів.
Вона акцентує увагу на тому, що дві багаторівневі стратегії, створені Інститутом Генерального плану, не здатні ефективно вирішити наявні проблеми в цих районах. Як наслідок, ситуація навколо станції метро "Лівобережна" погіршиться через збільшення заторів. У зв'язку з реалізацією нового житлового комплексу, мешканцям Броварів та Києва буде потрібно інвестувати 4 мільярди гривень у розвиток нової транспортної інфраструктури.
За інформацією, отриманою від керівника Київської ради з питань урбаністики, у планах є перетворення території Птахофабрики на бізнес-кластер, який включатиме офісні простори та компактні виробничі потужності.
Одним із можливих шляхів вирішення цієї проблеми є створення науково-дослідного центру або університету в даному регіоні. Це могло б стати важливим чинником для мешканців Броварів, Лівого берега Києва та Зазимської ОТГ, адже їм були б доступні нові можливості для працевлаштування на близькій відстані. Такий крок також сприяв би зменшенню навантаження на транспортну інфраструктуру столиці та покращенню роботи громадського транспорту в Києві. Окрім того, це мало б позитивний вплив на співпрацю між районами Київської агломерації, - підкреслив фахівець.
Він підкреслює, що враховуючи потенційні зміни в цьому районі, важливо вже сьогодні ретельно дослідити питання відновлення швидкого та регулярного залізничного сполучення між Києвом і Броварами.
Наприклад, варто акцентувати увагу на концепції створення швидкісного трамвайного сполучення, яке з'єднає найбільш густонаселені райони міста-супутника столиці. Хоча його пропускна здатність буде вдвічі меншою, ніж у метрополітені, цього цілком достатньо для задоволення потреб мешканців Броварів. Окрім того, витрати на його будівництво і подальше обслуговування виявляться в 6-10 разів нижчими. Час перейти до раціонального містобудування з точними розрахунками, а не покладатися лише на сподівання на поліпшення умов життя для майбутніх поколінь, — підкреслює Віталій Селик.
ТСН.ua направив запит до Київської міської державної адміністрації, зокрема до Департаменту земельних ресурсів, щоб отримати інформацію про можливі зміни в цільовому призначенні земельної ділянки, що в даний час орендується птахофабрикою.
Згідно з рішеннями Київської міської ради, прийнятими 12 лютого 2004 року (рішення № 65/1275) та 30 вересня 2004 року (рішення № 544/1954), відкритому акціонерному товариству "Птахофабрика Київська" було надано право на тривалу оренду земельної ділянки площею 99,24 гектари на строк до 50 років. Ця територія призначена для здійснення комерційної діяльності та обслуговування об'єктів цілісного майнового комплексу, розташованого в Деснянському районі за адресою проспект Броварський, 16 км. Договір оренди був підписаний 1 лютого 2005 року під номером 62-6-00194. Про це повідомив Віктор Дворніков, перший заступник директора Департаменту земельних ресурсів, у відповіді на запит ТСН.ua.
Він зазначає, що згідно з рішенням Київської міської ради, прийнятим 23 липня 2015 року під номером 905/1769, було затверджено розподіл земельної ділянки, що належить до комунальної власності столичної громади. Ця площа становить 98,8775 гектара (кадастровий номер 8000000000:62:084:0001) і наразі знаходиться в оренді у підприємства "Птахофабрика Київська". У планах на майбутнє – поділ цієї земельної ділянки на окремі частини, які будуть віднесені до категорії сільськогосподарських угідь.
Київська міська рада прийняла рішення щодо внесення змін до договору оренди земельної ділянки, зареєстрованого в державному реєстрі 1 лютого 2005 року під реєстраційним номером 62-6-00194. Внаслідок цих змін ТОВ "Птахофабрика Київська" отримала можливість орендувати земельні ділянки для сільськогосподарських цілей на термін 49 років. Ці корективи стали можливими завдяки угоді, підписаній 6 лютого 2018 року під номером 64, як повідомив Віктор Дворніков.
Представник урядового відомства повідомив, що згідно з інструкціями Департаменту, Київська міська рада не приймала жодних постанов щодо зміни цільового призначення цих земельних територій.
У Департаменті містобудування та архітектури ТСН.ua підтвердили, що на основі даних Міської інформаційно-аналітичної системи, яка відстежує містобудівельні процеси через "Містобудівний кадастр Києва", для компанії ЗАТ "Птахофабрика Київська" були встановлені певні умови та обмеження щодо забудови конкретної земельної ділянки. Це рішення стало наслідком коригування проекту реконструкції, що передбачає розширення виробничих потужностей, зокрема для створення нової котельні на проспекті Броварському, 16 км, у Деснянському районі Києва, згідно з документом від 21.02.2011 № 1839/0/18/009-11.
26 червня 2024 року відбулося засідання секції містобудування та архітектури, яка працює в рамках Архітектурно-містобудівної ради при Департаменті містобудування та архітектури. Основною темою розгляду стало питання справи № 002-а-24. Учасники ретельно проаналізували проект комплексної реновації території Київської птахофабрики, що знаходиться за адресою: проспект Броварський, 99, у Деснянському районі. Після жвавого обговорення концепцію було схвалено для подальшого впровадження, - розповіла ТСН.ua Тетяна Зайченко, заступниця директора департаменту.
Вона підкреслює, що згідно з другим розділом Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", відповідальність за організацію та здійснення забудови територій покладається на державні органи, місцеві ради, а також на приватних осіб і підприємства. Ці процеси включають в себе такі елементи:
При плануванні території птахофабрики та формуванні нового мікрорайону в Києві слід звернути увагу на кілька важливих факторів:
Згідно з інформацією, наданою Тетяною Зайченко, Київська міська рада не ухвалювала жодних рішень щодо містобудівельної документації, пов’язаної зі змінами, зазначеними у запиті.