Авіаційна промисловість Росії: У Москві розташовані п'ять основних підприємств, що займаються виробництвом Су-34 — подробиці.
Внаслідок можливих перебоїв у роботі щонайменше п'яти основних постачальників, Російська Федерація може зіткнутися з серйозними проблемами у виробництві нових винищувачів Су-34 та бомбардувальників Су-35, згідно з висновками аналітиків. Навіть якщо інші 50 постачальників продовжать свою діяльність, виробничий процес може зупинитися через брак критично важливих компонентів. Які підприємства є ключовими для оновлення військової авіації Росії, і чи знаходяться вони в зоні досяжності українських дронів?
В процесі виробництва нових літаків для Збройних сил Російської Федерації існують певні "вузькі місця", усунення яких може суттєво обмежити можливості військової авіації. Це зазначено в аналітичному звіті Королівського об'єднаного інституту оборонних досліджень (Royal United Services Institute, RUSI). Вчені провели детальний аналіз технологічного ланцюга компаній "Сухий" та "Об'єднаної авіаційної корпорації", виявивши 50 підприємств, які беруть участь у виробництві літаків. Серед них виділено 10 критично важливих і 40 важливих, а також п'ять найключовіших. Якщо їх діяльність буде зупинена, Москва ризикує втратити можливість отримувати близько 20 літаків щороку.
У звіті RUSI зазначено, що більшість підприємств оборонної промисловості Росії, які беруть участь у виробництві літаків Су-34, Су-35 та Су-30СМ, знаходяться в європейській частині країни, що дозволяє українським безпілотникам дістатися до них (на відстані до 1500 км). Проте одне з підприємств розташоване в Комсомольську-на-Амурі, що віддалене на 6700 км від України.
Аналітики визначили п'ять основних підприємств, які виступають "вузькими місцями" у процесі виробництва військових літаків:
Аналітики підготували детальний перелік підприємств, вказавши, які саме продукти вони виготовляють і яку цінність представляють для основних заводів, що займаються складанням літаків. Головними потужностями в сфері виробництва та проектування є Комсомольський-на-Амурі авіаційний завод (КНААЗ) у Хабаровському краї, де виготовляють літаки Су-35, Су-57 та Су-30; Новосибірське авіаційне виробниче об'єднання, яке спеціалізується на Су-34; Іркутський авіаційний завод (частина корпорації "Іркут"), що випускає Су-30СМ; а також конструкторське бюро Сухого, розташоване в Москві, яке займається проектуванням і розробками. "Об'єднана авіабудівна корпорація" (ОАК) має свою штаб-квартиру в Міщанському районі Москви. Ще близько п’ятдесяти компаній, що входять до цього списку, займаються виробництвом металевих компонентів, електроніки, верстатів, запчастин та інших супутніх товарів.
Усі ключові підприємства позначили на інтерактивній карті. На карті чорні круги -- основні складальні заводи, жовті -- топ 10 постачальників, сині -- решта 40 постачальників, а фіолетові -- ключові постачальники, від роботи яких залежить весь процес).
Зазначимо, Фокус писав про темпи виготовлення літаків для російсько-української війни, про що регулярно звітує пресслужба ОАК. На порталі Defense24 зауважили, що в середньому Повітряно-космічні війська РФ отримують по два літаки Су-34 та Су-35, при цьому виробництво не ритмічне -- є тривалі паузи, після яких знов пишуть про черговий свіжий бомбардувальник чи винищувач.
Звертаємо вашу увагу, що в серпні в Росії було зафіксовано літак Су-34 в незвичному камуфляжі. Аналітики надали пояснення, якій країні РФ може поставити новий винищувач.




