Авіакатастрофа поблизу Актау: ЗМІ опублікували відеозапис, на якому громадянин Росії віддає команду на відкриття вогню.

Азербайджанські репортери опублікували відеозапис, на якому чути команду відкриття вогню по рейсу AZAL, що призвело до катастрофи літака 25 грудня неподалік казахстанського міста Актау.
Про це пише Minval Politika, передає "Європейська правда".
Журналісти повідомили, що редакція отримала анонімний лист, що містить інформацію про літак, який був збитий на підльоті до російського Грозного.
У листі міститься начебто пояснювальна записка капітана розрахунку протиповітряної оборони Дмитра Паладичука, який стверджує, що вогонь по літаку відкрили за наказом Міністерства оборони Росії.
Також видання отримало відео, аудіозаписи та подробиці про неналежний стан техніки.
"О 08:13:30 я віддав наказ оператору на враження цілі. О 08:13:33 ракета стартувала зі спрямовуючого пристрою. О 08:13:47 система ЦВС БМ-72В6 повідомила, що ціль була пропущена. О 08:13:48 я дав команду на повторний запуск", — зазначено в листі.
Журналісти також представили уривок ймовірного аудіозапису, на якому чути чоловічий голос, що озвучує координати, відповідні інформації з пояснювальної записки, а потім вигукує: "Вогонь! Вогонь, кажу!".
Після цього лунає вибух, а коли там оголошують, що ціль була пропущена, той же чоловік каже: "Повторно! Ще раз!".
Журналісти не розкривають усі отримані записи, оскільки їх ще належить дослідити правоохоронним органам. Вони стверджують, що не можуть підтвердити автентичність цього документа, незважаючи на те, що в ньому є підпис капітана. Проте аудіозаписи вважаються абсолютно достовірними, оскільки інформація, що міститься в них, підтверджує одна одну.
25 грудня літак Embraer, що належав авіакомпанії "Азербайджанські авіалінії" та виконував рейс з Баку до Грозного, зазнав катастрофи неподалік Актау в Казахстані. У результаті трагедії загинули 38 осіб.
Тоді президент Азербайджану Ільхам Алієв висловив думку, що літак потрапив під обстріл з наземних позицій. Він також зазначив, що Росії необхідно визнати свою відповідальність, публічно вибачитися перед Азербайджаном, який є союзником, і донести цю інформацію до широкої аудиторії.
Міністр цифрового розвитку і транспорту Азербайджану Рашад Набієв казав, що свідчення очевидців та пробоїни у фюзеляжі літака свідчать про зовнішнє втручання, а тип зброї, з якої було скоєне втручання, встановить слідство.
А 4 лютого співрозмовник в уряді Азербайджану повідомив агентству Reuters, що в країні мають точне підтвердження того, що літак було збито російською системою протиповітряної оборони "Панцир-С".
У той же день Міністерство транспорту Казахстану оприлюднило звіт з попередніми висновками розслідування авіакатастрофи. У документі зазначається, що під час первинного огляду залишків літака Azerbaijan Airlines було виявлено численні пошкодження різного характеру і розміру, як наскрізні, так і ненаскрізні, у хвостовій частині фюзеляжу, кіля, стабілізаторах, а також на рулях висоти та напрямку.