Бетмен у підземці: супергерой влаштував несподіваний експеримент, змінюючи пасажирів на добрих людей.
Згідно з дослідженнями італійських психологів, присутність Бетмена у громадському транспорті може сприяти добрішому ставленню людей. Вчені провели захоплюючий експеримент, щоб перевірити цю гіпотезу.
Цю інформацію повідомляє Mental Health Research.
Дослідження аналізувало, чи здатна несподівана ситуація, наприклад, поява особи в костюмі Бетмена, стимулювати альтруїстичну поведінку, розриваючи звичний ритм і підвищуючи усвідомленість щодо теперішнього моменту.
Фахівці з Католицького університету Священного Серця в Мілані здійснили дослідження в метрополітені, щоб з’ясувати, хто з пасажирів готовий поступитися місцем вагітній жінці, що увійшла до вагона. Виявилося, що лише 37,66% людей пропонували їй місце для сидіння.
У той же момент, коли до метро увійшов чоловік у костюмі Бетмена, у 67,21% випадків люди відразу ж пропонували місце жінці. Цікаво, що 44% тих, хто віддавав своє місце в ході експерименту, стверджували, що не помітили Бетмена.
Вчені стверджують, що результати цього дослідження підтверджують припущення про те, що неочікувані ситуації, наприклад, поява особи в супергеройському костюмі в транспорті або оригінальні втручання в освітній процес, можуть стимулювати просоціальну поведінку.
Дослідники пояснюють: "Наприклад, коли ви слухаєте подкаст у навушниках під час ранкової поїздки в метро, ви, ймовірно, не звертаєте уваги на оточуючих. Але якщо з’явиться Бетмен, це неодмінно приверне вашу увагу, і ви раптом помітите вагітну пасажирку, якій потрібно місце".
Ці висновки сприяють дискусіям щодо того, як громадські простори та соціальні втручання можуть заохочувати доброту та співпрацю. Якщо несподівані, але безпечні події можуть підвищити усвідомленість та просоціальну поведінку, містобудівники, політики та психологи можуть розглянути способи інтеграції "позитивних зрушень" у повсякденне життя.
Цей процес може охоплювати різноманітні форми, починаючи від мистецьких та театральних заходів у публічних місцях і закінчуючи стратегічними інформаційними кампаніями, які мають на меті тимчасово змінити звичний порядок речей і активніше залучити людей до їхнього середовища та громади.
Раніше дослідники встановили, який відтінок найчастіше віддають перевагу психопатичні особистості.





