Більше ніж просто заклик: дослідження локалізації Uklon на глобальних ринках.
У 2023 році команда Uklon звернулася до нас, оскільки планувала вихід на новий ринок у Центральній Азії. Їх попередні намагання розширити свою присутність на міжнародній арені не були однозначними.
У 2021 році компанія розпочала свою діяльність у Кишиневі, співпрацюючи з місцевим партнером, але через ряд труднощів проєкт був змушений зупинитися. Навесні 2023 року був здійснений запуск в Азербайджані, а тепер компанія націлилася на вихід на ринок Узбекистану. Цього разу вона діяла самостійно, без залучення місцевих партнерів, що вимагало ретельної та продуманої локалізації.
Перед нашою командою постало непросте завдання: як адаптувати звернення до різних груп користувачів? В Україні бренд використовує менш офіційне "ти", але в Узбекистані таке звернення могло б сприйматися як недбалість чи навіть неповага. Рішення було ухвалене таким чином: до водіїв звертаємося офіційно "ви", а до користувачів менш формально. Цей підхід виявився дуже ефективним.
У процесі локалізації ми залучили носіїв мови, які використовували професійні перекладацькі інструменти та глосарій, розроблений спеціально під цей проєкт. Локалізація не припиняється і зараз -- щотижня отримуємо до 1200 слів для перекладу в кожній мовній парі і робимо це швидко, за 1-2 дні.
Юлія Венцковська, генеральний директор MK:Translations, підкреслює, що ефективний вихід на глобальний ринок — це не лише простий процес перекладу. Необхідно враховувати, що те, що є успішним у одній країні, може не бути доречним в іншій. Культурні різниці, мовні особливості та специфіка споживчих звичок безпосередньо впливають на сприйняття бренду, результати продажів та загальну репутацію компанії.
"Переклад і локалізація відіграють важливу роль в адаптації бізнесу, адже вони не лише допомагають спілкуватися з клієнтами їхньою мовою, але й сприяють формуванню довіри, поваги та лояльності. Ігнорування цих аспектів може призвести до значних втрат на міжнародних ринках та негативних наслідків для репутації компанії," — зазначає Юлія.
Вже в перші кілька місяців діяльності на новому ринку сервіс продемонстрував вражаюче зростання. Керівництво підкреслює, що їм вдалося значно перевищити початкові прогнози щодо обсягу замовлень у порівнянні з інвестиціями. Однією з ключових причин цього успіху стало те, що водії швидко адаптувалися до використання застосунку і регулярно ним користуються.