"Клієнт завжди правий": чому певні університетські викладачі надають вищі оцінки, ніж студенти дійсно заслуговують.
Деякі викладачі вищих навчальних закладів підвищують оцінки студентів через вимоги адміністрації. Це явище виникає з причини, що студентів сприймають як клієнтів, і прагнуть забезпечити їхню задоволеність. Проте багато науковців відчувають фрустрацію та безсилля, адже оцінки не є їхнім особистим вибором. Ця проблема існує вже протягом останніх п'яти десятиліть.
Практика підвищення оцінок може підірвати якість університетського диплома та престиж вищої освіти, інформує Тhe Сonversation. У звіті Австралії за 2024 рік було виявлено, що кількість відмінних оцінок, виставлених студентам Сіднейського університету, зросла на 234% між 2011 і 2021 роками.
У 2024 році вчені провели опитування серед колег у науковій спільноті, в якому взяли участь 110 респондентів. З них 73% висловили думку, що в їхніх університетах спостерігається завищення оцінок. Половина респондентів відзначила своє розчарування цим явищем, 44% відчували безпорадність, а 31% висловили невдоволення. Близько 11% учасників залишилися байдужими до цієї проблеми, в той час як 7% висловили задоволення ситуацією, що склалася в контексті інфляції оцінок.
Оскільки оцінювання студентів часто впливає на рішення про підвищення або звільнення викладачів, існує ймовірність, що вони можуть підвищувати оцінки, аби забезпечити собі кращі відгуки.
Крім того, якщо студент скаржиться на свою оцінку, це автоматично збільшує обсяг роботи для викладача, якому потрібно переглянути її та потенційно відповісти старшокурсникам або іншим членам керівництва університету. Деякі з педагогів казали про те, що підвищували оцінки, які не склали курс з менш ніж двома балами. Таким чином вони намагалися економити години свого робочого часу.
У той же час, університетські викладачі зазначили, що не відчувають достатньої підтримки, коли студенти оскаржують свої оцінки. Вони підкреслили, що науковцям "дуже важко" не підвести студента. Це особливо актуально, коли існує думка, що "клієнт завжди правий", і якщо студент незадоволений, їх просять переглянути оцінку.
Деякі опитані вважали збільшення оцінок прийнятним компромісом, якщо це відбувається в обмежених масштабах, або навіть вбачали в цьому моральну нейтральність. Як зазначив один із респондентів, підвищені оцінки можуть бути наслідком зростання кількості студентів, які отримують вищу освіту.
Вислів "клієнт завжди правий" з'явився у 1909 році завдяки Гаррі Гордону Селфріджу, який заснував знаменитий універмаг Selfridge у Лондоні. Ця фраза зазвичай використовується підприємствами, щоб запевнити клієнтів у високій якості обслуговування, а також наголосити на необхідності співробітників надавати відповідний сервіс.
Раніше OBOZ.UA розповідав, що учні втрачають до 30% знань на літніх канікулах.