Король гір: освоюємо безмежжя на легендарному Jeep Wrangler
Цей автомобіль неможливо переоцінити, бо легенди не мають ціни. Коли ми чуємо слово "джип", наш внутрішній митець перш за все малює саме його образ.
Це його витоки формувалися в полум'ї Другої світової війни, адже він є найближчим родичем легендарного чотириколісного воїна, який сприяв союзникам у досягненні перемоги над спільним ворогом. І коли ви чуєте, як когось називають позашляховик джипом, а людей, які обожнюють подорожувати тими місцями, де часто важко пройти, джиперами, знайте — це також його заслуга.
Його життєпис настільки впізнаваний, що немає сенсу його переказувати. Замість цього зосередимося не на його минулому, а на тому, якою особистістю він став, пройшовши більше восьми десятиліть свого життя.
Досвідчіть легенду на колесах! Привітайте Jeep Wrangler, який завоював українські дороги своєю неповторною харизмою!
Хоча ми вирішили утриматися від обговорення історії, ви все ж зможете її помітити. У сучасній моделі, відомій під кодом JL, втілені всі ті найбільш впізнавані особливості, які розробники ретельно передавали з покоління в покоління, включаючи CJ, YJ, TJ та JK.
Ця унікальна комбінація традицій та інновацій є ключовим аспектом Jeep Wrangler. Практично невидиме злиття історії та сучасності створює вражаючий ефект, що змушує серце тріпотіти від захоплення.
Фари цього позашляховика залишилися круглими, як і багато років тому, але тепер вони випромінюють діодне світло і автоматично вмикаються. Цікаво, що датчик працює з неймовірною чуйністю, немов справжній солдат: він здатен активувати ближнє світло навіть у яскравий сонячний день, варто лише заїхати у затінене місце під деревами.
Лобове скло, як і раніше, має майже вертикальне розташування, але тепер виготовлене з Gorilla Glass. Ця технологія, яка стала популярною завдяки флагманським смартфонам, забезпечує підвищений захист від дрібних камінців та піску, що значно знижує ризик утворення сколів і подряпин на склі.
Передній бампер все ще далеко висунутий уперед, як і під час Другої світової війни, коли на ньому навіть примудрялися транспортувати зброю. Проте з таким довгим "носом", який, звісно ж, неможливо побачити з водійського крісла, відтепер набагато легше жити завдяки паркувальним датчикам. Позаду вони теж є. А ще передбачені камери переднього та заднього виду, які можна вмикати, коли треба. Зверніть увагу: побачити на центральному дисплеї дорогу, що біжить перед тобою, у Wrangler можна на значно більшій швидкості, ніж звичні 20 км/год, після яких камери у більшості інших автівок примусово вимикаються.
Jeep Wrangler також може постати перед вами без даху, дверцят та лобового скла - майже таким, яким його бачили солдати Другої світової. Процедура "роздягання" суто механічна. Вимагає приблизно пів години часу, трошки сили та спеціального інструмента, який входить у комплект. Передні верхні секції даху після цього можна сховати в багажнику - об'єм у 533 л дає змогу це зробити. Для більшої зручності передбачені навіть спеціальні чохли для обох секцій. Але найцікавіше те, що після зняття даху під ним, на відміну від армійського прототипу, виявляється міцний каркас безпеки. Можна приїхати на узбережжя чи до пісочного кар'єру, перетворити собі джип Wrangler на багі Wrangler і ганяти досхочу. Каркас не лише рятує голови пасажирів у разі перевертання, але й несе на собі лампи внутрішнього освітлення та динаміки аудіосистеми. Їх тут дев'ять, в тому числі верхня звукова панель та сабвуфер, захищений від впливу несприятливих погодних умов. Звук Alpine Premium з 12-канальним підсилювачем потужністю 552 Вт нам дуже сподобався.
Гігантський капот все ще закривається за допомогою двох зовнішніх засувок, тому його може відкрити навіть стороння особа, якщо, звичайно, у неї вистачить сили підняти цей капот (слабкі крадії можуть спокійно ігнорувати цю можливість). Однак встановлення сигналізаційного датчика ефективно вирішує питання несанкціонованого доступу.
Вшановуючи традиції військового дизайну, кабіна Jeep Wrangler виразно вражає своїм майже вертикальним приладовим щитом. Після останнього оновлення її прикрашає великий дисплей мультимедійної системи Uconnect 5, про який солдати минулого століття навіть не могли уявити. Ця мультимедійна система не лише відображає безліч корисних параметрів для справжнього любителя позашляховиків (від температури та тиску мастила до рівня заряду акумулятора, кута нахилу кузова та стану диференціалів), але й радує можливістю бездротового підключення до Apple CarPlay і Android Auto. Хоча ці функції не так важливі під час подорожей бездоріжжям, вони стають незамінними в повсякденному житті. Наприклад, коли ви хочете скористатися навігацією. Звісно, ви можете бачити маршрут на екрані свого смартфона, але тоді доведеться тримати його в руці, адже для нього на консолі не передбачено місця. Власне, на панелі немає навіть простору для дрібниць, як і на дверцятах: під тоненькою сіткою можна розмістити лише кілька аркушів паперу, наприклад, детальні карти місцевості.
Сітка виявляється досить гнучкою: під нею можна розмістити навіть літрову пляшку води. Проте, в такому випадку ви не зможете закрити дверцята, адже пляшка впиратиметься в подушку сидіння. Ситуацію з організацією дрібниць трохи полегшує пара підстаканників між передніми сидіннями і компактний бокс у підлокітнику. Саме туди можна покласти смартфон, підключивши його до Uconnect 5, щоб переглянути маршрут на яскравому 12,3-дюймовому дисплеї. У цьому боксі також є USB-порт для заряджання телефону. Щодо бардачка, то він також не відрізняється великими розмірами.
Ще один приклад міцного союзу минулого і сьогодення: традиційні фізичні стрілки на панелі приладів вдало доповнює 7-дюйомвий кольоровий дисплей бортового комп'ютера. Він не перевантажений зайвою інформацією та дуже легко зчитується. Завітайте до найближчого дилера бренду, щоб отримати більш детальну інформацію про Jeep Wrangler.
"А для чого там два важелі?" - це вже питання від сусіда по паркувальному майданчику. Він довго розглядав салон крізь бокове скло і нарешті наважився спитати. А треба сказати, що справжній Jeep уважно розглядали геть усі, хто проходив повз нього, але не всі насмілювалися запитати. Спеціально для тих, хто так і не наважився: Wrangler - чи не єдиний наразі позашляховик, режими трансмісії якого все ще перемикаються важелем. Це саме він розташований поруч із важелем 8-ступеневого автомата, та на відміну від останнього вимагає міцної чоловічої руки. Особливо при потребі перевести його в положення 4L, вмикаючи знижену передачу роздавальної коробки.
Однак це стосується лише тих випадків, коли ви потрапите на надзвичайно складне бездоріжжя. А до того моменту, важіль зазвичай фіксується у положенні 2H, що дозволяє експлуатувати автомобіль на задньому приводі, що сприяє економії пального. Проте ви також можете вибрати режим повного приводу: на Jeep Wrangler можна використовувати повний привід навіть на асфальтованих дорогах у режимі 4H Auto, оскільки автомобіль обладнаний міжосьовим диференціалом. Існує також режим 4H Part Time, в якому міжосьовий диференціал блокується, забезпечуючи жорстке з'єднання з передньою віссю. Ще один, найбільш екстремальний, переміщення важеля вниз (звісно, спочатку потрібно перевести його в нейтраль) і ви потрапляєте в режим 4L. Чому всі ці фанфари? Бо тут знижене передатне число становить 4:1. У нас на тестуванні Jeep Wrangler Rubicon! Ми довго намагалися пригадати, чи є у когось більше значення, але так і не змогли. Чи можемо вважати це рекордом?
Тут варто сказати, що Rubicon - топове, але не єдине оснащення Jeep Wrangler, що пропонується в Україні за ціною 3 196 600 грн. Є ще комплектація Sahara, і вона дещо дешевша - 2 988 700 грн. Але і можливості на бездоріжжі у такого Wrangler будуть меншими. Найважливіші відмінності - передатне число зниженої передачі (2,72:1 проти 4:1) та головної пари (3,45 проти 4,1).
У моделі Sahara немає вентиляційних отворів у капоті, які могли б покращити охолодження мотора. У автомобілі встановлений 2-літровий турбований двигун GME T4 (ESS) потужністю 272 кінських сил і з максимальним обертальним моментом 400 Нм, що досягається вже при 3000 об/хв.
В салоні автомобілів також є свої особливості. Наприклад, сидіння моделі Wrangler Rubicon виготовлені з розкішної натуральної шкіри Nappa, яка є товстою та стійкою до зношування, в поєднанні з преміальною екошкірою. У той час як модель Sahara пропонує лише екошкіру. Регулювання передніх сидінь у версії Rubicon 2D здійснюється механічно, тоді як у чотиридверних версіях Rubicon Unlimited 4D та Sahara Unlimited 4D передбачено електричне регулювання, включаючи підтримку попереку для обох сидінь спереду. Також, як ми вже згадували раніше, камера для переднього огляду є виключно в комплектації Rubicon. Додатково, ця модель обладнана більш надійним переднім мостом Dana M210. Задні мости в обох варіантах однакові – Dana M220. Проте, у Sahara передні та задні диференціали завжди залишаються відкритими, тоді як у Rubicon є можливість їх блокування. Крім того, тільки Rubicon має кнопку для активації системи Off-Road+, яка також входить до комплекту.
Загалом, чомусь існує певне упередження щодо можливостей бензинового мотора з турбонаддувом на бездоріжжі. Можливо, подібні агрегати на інших автомобілях дійсно створювали такі враження. Але це не стосується Jeep Wrangler. По-перше, тут вдалий вибір передатних чисел головної пари та автоматичної трансмісії. По-друге, система Off-Road+ у комплектації Rubicon коригує точки перемикання трансмісії, адаптуючи її під умови бездоріжжя. Крім того, Off-Road+ переключає електронні системи допомоги водію, такі як ESP та контроль тяги, в режим, оптимізований для позашляхових умов.
Мабуть, саме з цієї причини більшість перешкод на екстремальному маршруті, спеціально розробленому для тестування позашляховиків, ми з Jeep Wrangler успішно подолали в режимі 4H Part Time, не вмикаючи знижену передачу і не активуючи блокування диференціалів. Навіть не було потреби відключати передній стабілізатор, хоча така можливість існує. І без усіх цих додаткових функцій цей легендарний позашляховик рухається вперед, як справжній танк. Справді, створюється враження, що прохідність Wrangler Rubicon більше нагадує гусеничну техніку, ніж колесну. А які ж вражаючі характеристики геометрії! Кут виїзду складає 36 градусів, з'їзду - 31,4, а рампи - 20,8.
Але чи дійсно складно використовувати таку чудову машину для пригод поза асфальтом, як Jeep Wrangler, у міських умовах? Насправді, це набагато простіше, ніж може здаватися. Так, кабіна розташована досить високо, адже кліренс у 252 мм лише вказує на відстань до мостів. Проте інтер’єр автомобіля обладнаний зручними ручками, які значно полегшують посадку не тільки водію, а й пасажирам, причому на обох рядах сидінь. Схопившись за ручку та трохи підтягнувшись, ти вже опиняєшся на комфортному сидінні, з якого можеш насолоджуватися оглядом навколишнього світу з висоти Wrangler.
Крім того, відстань кузова Jeep Wrangler від землі позитивно позначається на його керованості, і це може здивувати: завдяки широким колесам автомобіль впевнено тримається на дорозі навіть під час різких маневрів. Кермо не є надто довгим — 3,24 оберту від упору до упору, хоча, звісно, потребує більше зусиль у порівнянні з міським хетчбеком.
Капот зі стрілоподібною формою значно полегшує орієнтацію джипа на дорозі, хоча на вузьких вулицях варто бути обережними через потужні колісні арки, що виступають за контури кузова з обох сторін. Проте до цього швидко звикаєш. Додатково, великі дзеркала заднього виду дозволяють без зусиль контролювати задні колісні арки, що забезпечує відмінну видимість.
Легенди про ненаситність Wrangler, швидше за все, є лише міфами, які виникли завдяки американським потужним двигунам. Проте модель, що доступна в Україні, оснащена досить компактним 2-літровим мотором. Завдяки цьому в міських умовах ми без проблем укладалися у витрату пального 12,5-13,5 л/100 км, навіть іноді не стримуючи себе в розгоні. Вартість динаміки виробник не розкриває, і, напевно, причина в тому, що вона сильно залежить від типу шин, які вибере майбутній власник Jeep Wrangler. Мало ймовірно, що він відмовиться від можливості встановити більш "серйозні" шини замість стандартних 255/75 R17, що йдуть в комплектації Rubicon. Проте навіть на цих шинах, які ви бачите на фото, Wrangler здатний набрати першу сотню приблизно за 10 секунд, але другу він уже не подолає, адже його максимальна швидкість обмежена 159 км/год.
Хоча для суворого ультимативного позашляховика це теж вагоме значення. Тому Jeep Wrangler оснащений багатьма системами безпеки: і тими, які добре знайомі користувачам "цивільних" авто, і суто специфічними. Наприклад, до звичних помічників на кшталт ESP, трекшн-контролю TCS, допомоги при екстреному гальмуванні Advanced Brake Assist та системи попередження фронтального зіткнення з функцією активного гальмування Full Speed Forward Collision Warning тут додається система запобігання перекиданню автомобіля ERM, контроль стійкості під час підйому на похилій поверхні Hill start Assist і система стабілізації під час руху з причепом TSC. Також встановлений адаптивний круїз-контроль з функцією повної зупинки, система моніторингу сліпих зон та розпізнавання перехресного руху.
Настав час підбити підсумки, і вони виглядають так: навіть у третій декаді ХХІ століття Jeep Wrangler продовжує зберігати і навіть підсилювати ті якості, які зробили його справжньою легендою. Він є хранителем ДНК бренду, невтомним на бездоріжжі та досить комфортним на асфальті. Потужний і надійний, цей автомобіль не залишить вас байдужими – він справжній шоу-стоппер і втілення маскулінності. Познайомтеся з ним особисто, і ви нарешті зрозумієте, що таке справжній Jeep.
Зйомки проведено на території екстрім-полігону Offroad Brothers.
"Offroad Brothers" — це українське братство любителів позашляхових пригод. Ми відкрили цей полігон приблизно три роки тому, щоб дати можливість всім охочим навчитися керувати автомобілями з системою 4х4. З початком повномасштабної війни наш полігон переорієнтувався на професійне навчання військових, медиків та волонтерів, що стало нашим головним пріоритетом.
Ось уже другий рік поспіль ми організовуємо благодійний захід під назвою Ukraine Forest Challenge, метою якого є збір коштів для потреб Збройних Сил України. Ми також займаємося ремонтом та дооснащенням автомобілів для військових. Нещодавно ми передали два пікапи медикам 114-ї бригади.
Запрошуємо всіх небайдужих долучитися до наших проектів, щоб підтримати наших військових – хлопців і дівчат – у досягненні перемоги.
Також ми раді запросити вас на фінал благодійного турніру - Кубок Збройних сил України, який проходитиме 23-24 листопада на екстремальному полігоні "Offroad Brothers".