Криза загострюється: Російські компанії у сфері логістики вказали на брак мільйона робочих рук.

У сфері логістики Росії існує дефіцит близько 1 мільйона спеціалістів у таких областях, як транспортування, складування та управління ланцюгами постачання.
За даними учасників російського ринку, найгостріша нестача кадрів - у Москві та області, Санкт-Петербурзі, Свердловську, Новосибірську, Ростовській області та Татарстані, повідомляє The Moscow Times із посиланням на "Ізвєстія".
За даними російського порталу Superjob, у серпні найбільш дефіцитними є позиції водіїв вантажного транспорту, комплектувальники, менеджери з транспортної логістики, комірники та вантажники. На hh.ru найбільше вакансій припадає на водіїв, пакувальників і комплектува льників, комірників, машиністів і кур'єрів.
"Авито Робота" також відзначає значне зростання попиту на ці професії: у першій половині 2025 року кількість оголошень для водіїв лісовозів зросла на 129%, тоді як для водіїв легкових автомобілів – на 80%.
Бізнесові експерти вказують на те, що дефіцит виникає внаслідок кількох причин. Серед них - збільшення внутрішньої торгівлі та експорту, вдосконалення логістичної інфраструктури (таких як хаби, автоматизація та мультимодальні маршрути) та вплив "буму" 2023-2024 років у маркетплейсах, що призвело до зростання навантаження на склади.
Водночас наприкінці лютого логісти попереджали, що майже третина компаній наблизилася до передбанкрутного стану через зростання витрат і падіння ставок на перевезення, коли галузь просила відтермінувати страхові внески, запровадити пільгові кредити та компенсації лізингових платежів.
За період з січня по березень, згідно з інформацією профспілки "АвтоГрузЭкс", з ринку вийшла кожна п'ята транспортна компанія. Близько 30% перевізників припинили свою діяльність через фінансові труднощі та неспроможність виконувати умови лізингу.
Раніше було зазначено, що Центральний банк Росії очікує, що темпи зростання російської економіки знизяться до нульового рівня до кінця року.