Люди почали спілкуватися в стилі чат-ботів: науковці фіксують мовні трансформації.
Останні дослідження демонструють значний вплив штучного інтелекту на словниковий запас користувачів.
Зростаюча кількість свідчень вказує на те, що людська мова трансформується під впливом чат-ботів, і науковці вже висловлюють припущення про виникнення нового діалекту. Перші результати досліджень та відгуки з інтернет-спільнот демонструють, що штучний інтелект не лише формує онлайн-простір, а й поступово змінює спосіб, яким люди висловлюють свої думки, як повідомляє Gizmodo.
Літнього сезону дослідники Центру адаптивної раціональності Інституту Макса Планка представили результати своєї роботи, в якій вони кількісно проаналізували еволюцію словникового запасу користувачів YouTube. Як повідомляє Gizmodo, вчені зафіксували збільшення частоти використання слів, таких як "підкреслення", "підкріплювати" та "ретельний" після появи ChatGPT. Науковці висловили припущення, що взаємодія людей з чат-ботами могла частково вплинути на їхню усну мову.
Згодом у матеріалі Wired модератори Reddit розповіли, що контент, написаний ШІ, руйнує їхні тематичні спільноти. Йдеться передусім про розділи r/AmItheAsshole та інші, де аудиторія цінує щирість людських історій, а підроблені пости підривають довіру.
Модератори зазначили, що ідентифікація подібних текстів часто грунтується на інтуїтивних відчуттях. Вони підкреслюють, що все важче відокремити стиль, створений штучним інтелектом, оскільки люди починають все більше писати у схожій манері.
"Люди все більше набувають рис штучного інтелекту, тоді як ШІ дедалі більше починає нагадувати людей", - зазначила Кессі, модераторка r/AmItheAsshole.
Інший аспект цього тренду висвітлив есеїст Сем Крісс у виданні New York Times Magazine. Аналізуючи характерні мовні особливості чат-ботів, він звернув увагу на ситуації, коли британських парламентаріїв запідозрили у використанні ChatGPT для написання своїх промов. У їхніх виступах почали з'являтися фрази на кшталт "I rise to speak", що більше асоціюються з американською політичною культурою.
Згідно з висловлюваннями Крісса, у британському парламенті ця фраза прозвучала 26 разів за один день. Він сприймає це як ілюстрацію того, як чат-боти "потайки вводять культурні традиції у сфери, де вони не повинні бути".
Крісс також звернув увагу на аналогічні тенденції у надмірно пафосних повідомленнях Starbucks під час закриття своїх кав'ярень. Наприклад, одне з таких оголошень звучало так: "Це ваше улюблене місце, невід'ємна частина вашого щоденного життя, де формувалися спогади та налагоджувалися важливі зв'язки з нашими співробітниками протягом багатьох років".
Автор наголошує, що навіть якщо текст на таких оголошеннях і не згенерований ШІ, він написаний у новому стилі "надокучливої прози", що виник саме після появи ChatGPT. Дослідники побоюються, що цей стиль закріплюється у мовленні людей і непомітно змінює комунікацію.



