Дитина з грандіозними прагненнями: незвичайні особливості Jeep Avenger.
Як створити справжній хіт? Запитайте у творців Jeep Avenger! Цей автомобіль, без перебільшення, вразив європейський ринок, отримуючи захоплені відгуки з усіх куточків континенту та навіть за його межами.
Одне з найвідоміших автомобільних видань Великобританії, Auto Express, охарактеризувало Jeep Avenger як "дуже бажаний компактний SUV, наповнений шармом". Це свідчить про характерний англійський гумор, проте дійсно, в Jeep Avenger є чимало привабливості. Навіть строгі німецькі автолюбителі це визнали: читачі престижного німецького видання Auto Motor und Sport обрали Avenger найкращою новинкою в дизайні 2023 року.
Власне, Jeep Avenger здобув титул Автомобіля року у 2023-му - ця новина допоможе внести ясність у всі деталі. Це справжній переможець серед автомобілів Європи! Цей успіх стався вперше за 60-річну історію бренду Jeep. Важко уявити, скільки пляшок шампанського було відкрито на честь цього досягнення.
Дійсно, в Україні популярний електричний Jeep Avenger, який отримав значну увагу. Проте, наш тестовий автомобіль не є повністю електричним, а радше гібридним. Варто зазначити, що "класичних" версій Avenger, які працюють виключно на бензині, не існує. Хоча бензиновий двигун нашого гібрида є справжнім шедевром інженерії, як люблять зазначати британці. Але про це ми поговоримо трохи пізніше — розпочнемо нашу розповідь з основ.
Бажання дизайнерів створити надсучасний образ, натхненний найвідомішими елементами з історії Jeep, стало основою для Jeep Avenger. Ця модель обов'язково вразить вас трапецієвидними колісними арками, великими колесами, чіткою горизонтальною лінією, вигнутим капотом, виступаючими крилами, Х-подібними задніми ліхтарями та, звісно ж, класичною 7-секційною радіаторною решіткою. Вона зберегла не тільки традиційну кількість секцій, а й характерний вигин у верхній частині. Відкрийте для себе всі деталі новинки під час тест-драйву у дилерів Jeep.
Проте, якщо ви ще не знайомі з історією цього легендарного бренду і не вловлюєте всі ці натяки, не хвилюйтеся — є й інші, менш очевидні деталі! Є безліч маленьких елементів, які вишукано підкреслюють унікальність Jeep на мікрорівні. Наприклад, у нижній частині решітки радіатора можна помітити металічну пластинку з елегантним зображенням писочка першого Willys MB. А в ліхтарях ховається його аналог, виконаний з пластику, в той час як світлодіодний візерунок також нагадує про славне минуле Willys. У нижньому лівому кутку вітрового скла намальований хлопчик, що захоплено спостерігає за небом через підзорну трубу, а на даху Avenger розташувалася мила божа корівка. Усе це виглядає дуже чарівно!
Насправді, можна зробити досить цікавий висновок: хоча стрімкі лінії кросовера виглядають абсолютно сучасними, вони водночас пробуджують приємне відчуття дежавю. Коли вперше дивишся на Avenger, виникає враження, що зустрічаєш давнього знайомого, з яким знайомий все своє життя. Це цілком зрозуміло, чому навіть досвідчені експерти Car of the Year, а також звичайні німці та англійці, не можуть залишитися байдужими до Jeep Avenger – пройти повз нього просто неможливо.
Справа не лише у вражаючій естетиці його дизайну, а й у відчутті безпеки, яке він приносить. Навіть найменша модель Jeep ретельно підготовлена до будь-яких викликів, адже по всьому периметру автомобіля розташований міцний захисний бар'єр із нефарбованого пластику. Потужні накладки на пороги надійно захищають нижні частини дверей, обгинаючи колісні арки та охоплюючи значну частину бамперів. Долучайтеся до родини Jeep і завітайте до найближчого дилера вже сьогодні!
З обох сторін бампери виглядають так, ніби їх зрізали під кутом приблизно 45 градусів і трохи округлили. У цих "критичних зонах" нефарбований пластик демонструє ще більшу впевненість, займаючи більше місця у фарбованій поверхні та формуючи значні захисні зони. Саме ці ділянки, як правило, найбільше потерпають під час маневрів у вузьких умовах сучасних міст!
Підвищеним захистом можуть похвалитися не лише бокові частини бамперів, але й нижні, які більшість з нас, ніде правди діти, час від часу намагаються перевірити на міцність у двобої з бордюрами чи паркувальними сферами. Так ось, сріблясті пластикові накладки внизу бамперів під час виготовлення відразу формуються у кольорові, тому подряпини на них будуть майже непомітними.
Тож Jeep Avenger старанно економить вам гроші на фарбу, але не тільки на неї. Придивіться уважно: фари тут заглиблені всередину кузова, тому значно менше постраждають при зіткненні, принаймні на невеличкій швидкості, на якій і відбувається до 70% усіх пошкоджень автівок у місті
Чи маємо ми враження, що Avenger дійсно може змагатися за звання найбільш функціонального компактного кросовера? Ні, це не просто враження. Достатньо заглянути в інтер'єр, щоб остаточно в цьому переконатися.
Внутрішній дизайн Jeep Avenger відзначається продуманим плануванням, завдяки чому простір в автомобілі здається навіть трохи більшим, ніж можна було б очікувати, враховуючи його компактні розміри. Цей кросовер має такі габарити: довжина 4084 мм, ширина (зі складеними дзеркалами) 1808 мм, висота 1536 мм і колісна база 2557 мм. Враховуючи ці параметри та досить місткий багажник об'ємом 380 літрів, неважко повірити, що на задньому ряду можуть комфортно розміститися навіть пасажири середнього зросту. Тут стеля не тисне на голову, а ноги можна зручно розмістити під передніми сидіннями, що значно підвищує комфорт.
Крім того, пластикові деталі інтер'єру розміщені надзвичайно продумано, що дозволяє забезпечити чимало простору для зберігання особистих речей пасажирів. Під компактною, але елегантною панеллю приладів розташована поличка, яка займає приблизно дві третини її довжини. Вона має значну місткість!
Між передніми сидіннями автомобіля знайдеться достатньо місця не тільки для витончених пляшок, а й для об'ємних кухлів, адже об'єм відділень можна налаштувати завдяки регульованим перегородкам. Більше того, сюди легко вміститься навіть пакет соку: Jeep Avenger не ставить обмежень на форму ємностей. Якщо ж вам не хочеться пити, перегородки можна зовсім прибрати, і використати утворений простір на свій розсуд.
Усередині салону Avenger загальний об'єм різноманітних відсіків і боксів складає 34 літри. Навіть центральна консоль, де звично розміщується важіль трансмісії, перетворена на величезну скриньку, що дозволяє зберігати безліч корисних речей. Серед них знайдеться і місце для смартфона, адже він з легкістю поміститься на великій (і справді вражаючій) бездротовій зарядній станції: сюди підійде пристрій з будь-якою діагоналлю екрану.
Але ж де поділося руків'я КПП, спитаєте ви. Його немає. Немає навіть звичного селектора перемикання режимів їзди. Невже, за американською унадою, тут "коцюба" під кермом? Ні, не вгадали. Режими їзди у Avenger перемикаються клавішами, розміщеними приблизно посередині консолі. Це видається дивним, аж допоки не згадаєш, що Avenger e-Hybrid має електричного брата, якому руків'я керування трансмісією не потрібно просто тому, що її там немає. Тому навіть у гібриді перемикати режими їзди доводиться у "електричний" спосіб - Avenger Electric наполіг. Спочатку незвично і навіть трошки незручно, але лише спочатку. Через декілька днів примудряєшся попадати пальцем у потрібну клавішу навіть не дивлячись.
У цей момент у салоні найменшого джипа відбувається справжнє дійство: очі спостерігають за незвичайними деталями, а вуха вловлюють несподівані звуки. Ви, напевно, будете вражені, коли активуєте покажчик повороту Avenger. Замість звичного клацання тут чується нетиповий звук, наче в глибині автомобіля працює ударна установка: бас-барабан і хай-хети. Якщо в салоні лунає легка музика, цей ритм перетворює знайомі мелодії на унікальні ремікси. Поєднуючи це з LED-підсвічуванням, яке має 8 кольорів і 6 зон, створюється атмосфера стильної вечірки, і не лише вночі: яскравість товстих LED-смужок помітна навіть при денному світлі та середніх налаштуваннях.
Основним елементом інтер'єру всіх моделей Jeep Avenger є 10,25-дюймовий екран мультимедійної системи U-connect, який присутній у комплектаціях Altitude та Summit. Яскраве і чітке зображення на дисплеї з роздільною здатністю 1920х720 вдало поєднується з високою чутливістю та інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом. Для тих, хто знає кілька мов, буде цікаво дізнатися, що система підтримує 41 мову, серед яких є і українська. Також варто відзначити наявність бездротових функцій Apple CarPlay та Android Auto.
Цифровий кластер приладів має аналогічні габарити та роздільну здатність. Він не перевантажений зайвими даними — відображає лише найнеобхідніше. Проте тут також є місце для креативних рішень: наприклад, ми ще не зустрічали настільки великий індикатор рівня пального! Більше того, він здатний змінювати колір в залежності від вибраного режиму Selec Terrain та, відповідно, витрати пального: зелений для економічного, жовтий для стандартного, червоний для спортивного — справжній світлофор! До трьох цих режимів додано ще три ("Пісок", "Бруд", "Сніг"), які забезпечують позашляхові можливості Jeep Avenger.
Цей автомобіль справді є справжнім Jeep, незважаючи на те, що він має лише передній привід. Налаштування їздової електроніки, особливо трекшн-контролю, для різних типів покриттів буде корисним. Особливо варто відзначити, що найменша модель Jeep має вражаючий кліренс майже 20 см та відмінні кути геометричної прохідності: кут виїзду становить 19 градусів, рапмповий – 20, а з'їзду – 32 градуси! Це означає, що можна сміливо покидати асфальт. Інженери врахували цю можливість: підвіска оптимізована для забезпечення найкращої поведінки автомобіля на нерівностях, без компромісів між керованістю та комфортом. Комфорт тут дійсно на вражаючому рівні, що не часто зустрінеш навіть у представниках вищого класу автомобілів.
Під капотом Jeep Avenger - гібридна силова установка e-Hybrid на основі трициліндрового мотора об'ємом 1,2 л. Не будемо перевантажувати вас технічними подробицями, розкажемо лише про головні особливості та практичні аспекти, що з них випливають. Тож маємо разом три двигуни, один бензиновий і два електричних: стартер-генератор та електродвигун, що поєднаний з КПП, 6-ступеневим роботом з подвійним мокрим зчепленням.
Турбований бензиновий двигун (EB2LTED) функціонує за принципом економічного циклу Міллера і має ряд важливих вдосконалень у порівнянні зі своїм попередником. По-перше, у системі газорозподілу замість ременя використовується ланцюг, що підвищує надійність. По-друге, двигун оснащено турбіною зі змінною геометрією VGT, яка є справжнім нововведенням, оскільки такі турбіни зазвичай зустрічаються в дизельних моторах, а в бензинових автомобілях їх встановлюють переважно на спортивні моделі, такі як Porsche.
ДВЗ видає потужність у 100 к.с. та обертальний момент у 205 Нм, ще 55 Нм додає електромотор, поєднаний з роботом. Тому Jeep Avenger дуже жваво стартує з місця, та й взагалі забезпечує цілком прийнятну динаміку - 10,9 секунди до сотні. Бензиновий мотор може відпочивати, не лише коли автомобіль зупиняється на світлофорі, але й під час сталого руху. Нам вдалося проїхати на чистій електротязі декілька сотень метрів на швидкості 70 км/год, хоча ввімкнути чисто електричний режим за власним бажанням неможливо - це все ж таки м'який гібрид.
Електродвигун, розташований у коробці передач, виконує не лише роль рушійної сили, дозволяючи, зокрема, здійснювати паркування на електричному приводі. Спільно зі стартер-генератором, він може обертати колінвал, забезпечуючи надійний холодний старт навіть за 30-градусного морозу! Крім того, додаткова електрична тяга суттєво знижує витрати пального: під час спокійної їзди у міських умовах цілком можливо досягти показників у 5-6 літрів на 100 км.
Залишилося лише підкреслити оснащення Jeep Avenger, і тут є чим похвалитися. Навіть у базовій версії Altitude, що коштує 1 053 700 грн, цей кросовер пропонує не лише стильні дисплеї та бездротові Apple CarPlay з Android Auto, але й практично повний комплект систем безпеки, включаючи адаптивний круїз-контроль. У версії Summit, яка є топовою, до цього додається функція утримання в центрі смуги, асистент для руху в пробках та система моніторингу сліпих зон. Варто зазначити, що кожен Jeep Avenger оснащений усіма необхідними елементами для безпечного водіння, від розпізнавання дорожніх знаків до системи попередження про пішоходів і велосипедистів з автоматичним гальмуванням. Базова комплектація також включає клімат-контроль, задні паркувальні датчики, а також датчики світла і дощу, Eco LED фари та LED-підсвічування салону, про яке ми вже згадували раніше. До комплектації Altitude безкоштовно додається пакет "Тепла зима", що містить підігрів передніх сидінь і обігрів нижньої частини лобового скла. У Summit (1 164 100 грн) також є передні LED-прожектори, адаптивне дальнє світло, світлодіодні протитуманки та LED-ліхтарі, а також диски розміром 18 дюймів замість 17.
Список додаткових опцій вражає своєю різноманітністю. Серед інших, до моделі Summit можна замовити пакет "Шкіряний салон", що включає електричне регулювання сидіння водія з масажною функцією. Крім того, доступний пакет "Розважальний", який забезпечує аудіосистему JBL, навігацію та відображення інформації про дорожні знаки. Також за додаткову плату можна вибрати різноманітні матеріали обробки та додати яскраві кольорові акценти в інтер’єр.
Настав час підсумувати враження від Jeep Avenger. Якщо говорити коротко, ми абсолютно згодні з позитивними відгуками, які отримав цей автомобіль від авторитетних експертів. А якщо вам цікаві деталі, ось вони. По-перше, Jeep Avenger вирізняється оригінальністю серед безлічі схожих моделей. По-друге, це справжній Jeep, навіть з переднім приводом, адже він демонструє відмінну геометричну прохідність і має електронну систему, що адаптується до різних дорожніх умов. Варто зазначити, що у 2025 році в Україні з'явиться версія Jeep Avenger 4xe з повним приводом. По-третє, цей автомобіль є надзвичайно сучасним у технічному аспекті, він економічний та швидкий. Крім того, він готовий до експлуатації в найрізноманітніших умовах, навіть в умовах сильних морозів. Ми впевнені, що ви знайдете свої причини, щоб закохатися в Jeep Avenger — достатньо лише познайомитися з ним ближче.