Міністерство освіти України запроваджує нові навчальні норми: які зміни вступлять в силу з 1 вересня.


Міністерство освіти і науки України внесло зміни в організацію дистанційного навчання у воєнний час. Ці ініціативи є складовою проєкту "Школа офлайн". Основна мета нововведень полягає в тому, щоб забезпечити кожній дитині можливість отримувати якісну освіту, незалежно від її місцезнаходження: на територіях, контрольованих Україною, на тимчасово окупованих землях або за межами країни.

Цю інформацію озвучило Міністерство освіти і науки України.

Ці нововведення стосуються двох ключових документів Міністерства освіти: наказів №1112, датованого 7 серпня 2024 року, та №1115, виданого 8 вересня 2020 року. В їх розробці були враховані побажання громадськості та специфічні потреби навчальних закладів, розташованих у прифронтових і прикордонних зонах.

Попри те, що нові правила наберуть чинності лише після їх офіційної реєстрації в Міністерстві юстиції, Міністерство освіти вже почало інформувати про них. Це робиться з метою, щоб школи, органи місцевого самоврядування та педагоги могли завчасно ознайомитися з усіма змінами та підготуватися до них.

Згідно з новими нормами, дистанційні класи повинні складатися з мінімум 20 учнів. Проте навчальні заклади мають можливість зменшити цю кількість: до 10 учнів у школах, що знаходяться на окупованих або прифронтових територіях. Для сіл та селищ в Україні ця цифра також становитиме 10, а для навчальних закладів у інших містах — 15 учнів. Ці правила не поширюються на спеціалізовані школи.

Тепер школа має можливість функціонувати в дистанційному форматі, навіть у випадку відсутності деяких класів. Наприклад, якщо відсутні не більше двох паралелей, як у випадку, коли є 1-6 та 8-11 класи, але відсутній 7-й клас.

З'являються й особливі правила для дітей, які вчаться за кордоном або на окупованих територіях. Учні в межах одного дистанційного класу повинні навчатися за однією освітньою програмою, що допоможе вчителям ефективніше працювати з дітьми в різних умовах.

Якщо дитина навчається в місцевій школі за кордоном, у неї є можливість додатково вивчати українські предмети (українознавчий компонент) в українській дистанційній школі, що передбачає 5-8 годин занять на тиждень. У випадку, якщо дитина не відвідує місцеву школу, вона може повністю здобувати освіту в українській дистанційній школі. Крім того, можливі альтернативні форми навчання, такі як екстернат (де учень самостійно здає іспити) без необхідності відвідувати школу, або сімейна форма навчання, коли батьки самостійно навчають свою дитину вдома.

Діти, що проживають на тимчасово окупованих територіях (ТОТ), можуть отримувати освіту під педагогічним патронажем. Це передбачає, що вчитель надає індивідуальні заняття, враховуючи специфічні потреби дитини та умови безпеки. Навіть у випадку, якщо в школі немає відкритих класів, навчання може здійснюватися виключно через педагогічний патронаж, і вчитель отримає оплату за заняття з конкретним учнем.

Дітям, які проживають у зонах можливих бойових дій, не потрібно змінювати школу для дистанційного навчання. Вони можуть продовжувати навчання онлайн у своїй рідній школі, навіть якщо їм довелося покинути її. Однак, якщо в навчальному закладі є укриття, рекомендується, щоб діти відвідували заняття в очному форматі, оскільки це залишається основним пріоритетом.

Для забезпечення безперервного переходу до нових умов, Міністерство освіти і науки України запроваджує кадровий резерв. Це створить можливості для вчителів, які можуть залишитися без роботи, пройти навчання та отримувати середню заробітну плату. Зокрема, це стосується освітян з Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Сумської, Миколаївської, Одеської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей. Відповідні зміни до постанови будуть затверджені Кабінетом Міністрів України найближчим часом.

Нагадаємо, що міністр освіти Оксен Лісовий підкреслив, що українська система вищої та професійної освіти повинна стати каталізатором для повернення молоді, яка виїхала за межі країни.

Related posts