Можна посивіти хоч десять разів: розробник безпілотників висловив невдоволення українською митницею.
Розмитнення та оформлення вантажу в Україні досі "фанстатично ускладнені".
Україна вже значною мірою налагодила виробництво власних комплектуючих для дронів або імплементує їх закупівлю з інших держав. Проте в деяких категоріях китайський ринок залишається безпосередньо незамінним, зазначив у розмові з УНІАН розробник розвідувальних комплексів Андрій Липовий з компанії Spaitech.
У цілому, український ринок демонструє вражаючу мобільність та адаптивність. В Україні вже відкрито нові виробничі лінії, на яких виготовляється широкий спектр електроніки. Деякі компанії активно виробляють тисячі двигунів для дронів і літаків. Раніше ж процес збору в основному відбувався за межами країни, використовуючи проекти українських підприємств. Це неймовірний прогрес, досягнутий за короткий термін. Що стосується базових комплектуючих, то тут варто відзначити високу культуру металургії та обробки в Україні. Питання з композитними матеріалами також вирішені. Ми вже володіємо багатьма технологіями, але залишилося лише дві проблеми — оптика та зв'язок. У нас є необхідні навички, але, на жаль, ми не зможемо забезпечити масове виробництво, - зазначив він.
Відповідно до висловлювань Липового, українці не в змозі і не планують займатися виробництвом власних чіпів та акумуляторів, оскільки це вимагає значних інвестицій і належної інфраструктури. Крім того, створення таких великих виробництв є недоцільним через постійні ризики обстрілів з боку ворога. Розробник вважає, що ці складові варто знаходити у партнерів.
Липовий зазначив, що завдяки їхній роботі вдалось дуже сильно знизили "цінник" війни й військового виробництва, а також отримати дешевий масовий зв'язок та оптику. Це забезпечило українській стороні домінування над Росією. Однак чоловік наголошує, що потрібна спеціалізована продукція, а не з масового ринку. У зв'язку з цим важливо, щоб Україна налагодила прямий контакт з закордонними виробниками через партнерів. Крім того, він поділився, що найважче у питанні обходу китайських обмежень.
"Проходження української митниці – це справжнє випробування. Митники активно "допомагають" українським виробникам дронів із логістикою, і довести їм, що вантаж призначений для українських військових, може зайняти багато часу та нервів. Процедура розмитнення та оформлення вантажів залишається вкрай складною. Це є серйозною проблемою для виробництв. Додатково, виробництво зазнає перешкод через загрози обстрілів та численні тривоги, які виникають кілька разів на день," - зазначив Липовий.
Раніше Липовий підкреслював, що в сфері розробки безпілотників для розвідки та радіорозвідки Україна майже досягла рівня Росії і навіть здобула деяку невелику перевагу.
Заступник командира окремого загону безпілотних систем спеціального призначення "Тайфун" Павло Гвозденко заявив, що скоро можна очікувати на збільшення серійного виробництва та покращення українських дронів, проте деякі складніші проєкти можуть бути перенесені через труднощі з фінансуванням.
З’явилася інформація про те, що Україна розробила нові спеціалізовані зенітні безпілотники, які націлені на протидію ворожим дронам, зокрема "шахедам".
Виробник систем радіоелектронної боротьби Анатолій Храпчинський підкреслив, що інноваційні технології здатні зменшити чисельність військовослужбовців, необхідних на фронтовій лінії.