Новий навчальний рік в режимі онлайн? У Міністерстві освіти і науки роз'яснили, як проходитиме дистанційне навчання та для яких категорій учнів це буде актуально.

Дистанційне навчання: над чим зараз працює МОН
"Насправді ніяких надзвичайних змін в організації форматів дистанційного навчання не відбувається. Ми скасували наказ №1112, який вводив певні обмеження й певні зміни саме в кількість учнів у класах, які повинні навчатись у дистанційних класах", - нагадав посадовець.
Він уточнив що тепер громади самостійно ухвалюють рішення - яку кількість учнів у дистанційних класах вони зберігають.
"І, відповідно, яка кількість класів буде працювати в школах", - додав Лісовий.
Одночасно він зазначив, що в даний момент міністерство займається розробкою нових можливостей для забезпечення освітніх установ (які поки не отримали) цифровими засобами для організації дистанційного навчання.
"Нас турбує якість дистанційного навчання. Особливо у малокомплектних, маленьких школах. Особливо у прифронтових регіонах", - наголосив міністр освіти.
Він розповів також, що "більшість шкіл уже забезпечені цифровими інструментами для дистанційного навчання".
"Це стосується систем, які насправді доступні безкоштовно і можуть бути використані. Серед них є різні методи контролю знань. Багато шкіл, що здійснюють дистанційне навчання з різних причин, мають ці ресурси. Проте існують навчальні заклади, які не скористалися цими можливостями," - зазначив представник уряду.
Таким чином, згідно з його висловлюваннями, Міністерство освіти і науки почне "заохочувати їх, надаючи можливості для впровадження якісної цифрової дистанційної освіти".
"Все інше залишається незмінним. Наразі частина школярів навчається в онлайн-форматі... Це, безсумнівно, зумовлено питаннями безпеки", - підкреслив міністр освіти і науки.
Заступниця міністра освіти та науки Надія Кузьмичова в розмові з представниками ЗМІ підкреслила, що "дистанційна освіта є одним із способів навчання".
"Вона залишається присутньою і продовжує виконувати свої функції так само, як і в минулі роки," - підкреслила експерт.
Одночасно вона зазначила, що "існує кілька груп дітей, які навчаються, використовуючи дистанційні інструменти або займаються в повноцінних дистанційних класах".
Йдеться про тих юних українців, які:
"Третя категорія охоплює дітей, які здобувають освіту за повним курсом у повноцінних дистанційних класах," – зазначила Кузьмичова.
Тим часом у першій категорії - серед дітей, які перебувають поза межами України - немає такої "однорідності".
"Про що йдеться. 50% країн, в яких перебувають наші діти, вимагають очного навчання в країні перебування. І це - дуже правильна політика, тому що очне навчання не може бути замінене навіть найякіснішим дистанційним", - пояснила заступниця міністра.
За її словами, це свідчить про те, що в українській освітній системі вони не мають можливості здобувати освіту за повним курсом.
"Оскільки фізично це становить 6 годин, а додаткові 6 годин в сумі дають вже 12 годин, можна стверджувати, що це є подвійним навантаженням для дитини", - зазначила представниця уряду.
Вона пояснила, що для такої категорії дітей (які за кордоном навчаються за повною програмою, в очному класі) в українській системі освіти пропонується обрати "Українознавчий компонент".
"І ось цей "Українознавчий компонент" - це окремий клас дистанційний. Отже, резюмуючи: у нас можуть бути два види класів, які займаються за дистанційною формою освіти і мають різні програми", - повідомила Кузьмичова.
Таким чином, існує один дистанційний клас, в якому учні вивчають повні навчальні програми. Другий дистанційний клас призначений для дітей, які займаються за "Українознавчим компонентом".
Заступник міністра зазначила, що діти, які знаходяться на території України, не можуть обрати "Українознавчий компонент". Однак, до цього компонента можуть приєднатися діти, що проживають на тимчасово окупованих територіях.
"Згідно з формальними вимогами, кожен з цих класів може бути створений за умови наявності не менше п'яти учнів," - зазначила представник Міністерства освіти і науки.