Індивідуальна жертва: археологи виявили жахливе відкриття в Перу


Під час розкопок поховань у Хуака Као В'єхо на півночі Перу археологи натрапили на людські рештки, що вказують на дивовижний ритуал жертвоприношення. Вчені виявили останки підлітків, які були близькими родичами померлих.

Два підлітка, які були принесені в жертву 1500 років тому під час похоронного ритуалу в Андах, виявилися генетично пов'язаними з дорослими, похованими поруч з ними, згідно з новим дослідженням. Ця знахідка вказує на те, що ці жертвоприношення мали відношення до смерті членів родини, відкриваючи нову главу в ритуалах, які раніше не були зафіксовані археологами, повідомляє Live Science.

Фокус.Технології запустили власний Telegram-канал! Приєднуйтесь, щоб бути в курсі найновіших та найцікавіших подій у сфері науки!

Дослідження зосереджується на культурі Моче, що існувала на північному узбережжі Перу між 300 і 950 роками нашої ери. Відомі своєю розвиненою ритуальною практикою та людськими жертвоприношеннями в пошані до божеств, Моче залишили по собі безліч археологічних пам'яток. Проте, існує обмаль свідчень, які б підтверджували участь близьких родичів у цих жертвоприношеннях.

За словами співавторки дослідження Ларса Ферен-Шмітца, археогенетика з Каліфорнійського університету в Санта-Крузі, це перше генетичне підтвердження родинних зв'язків між жертвами та похованими. "Жодні докази не вказували на те, що в жертву приносили близьких родичів або родичів-підлітків, як ми спостерігали", -- пояснила Ферен-Шмітц.

Ці артефакти походять з поховання, виявленого в Хуака Као В'єхо — пірамідальній споруді на півночі Перу, яка була досліджена в 2005 році. У цій гробниці знаходяться останки шести осіб, серед яких є видатна жінка з цивілізації Моче, відома як сеньйора де Као. Поряд з нею поховані троє чоловіків і двоє підлітків — хлопець і дівчина, які, ймовірно, стали жертвами задушення за допомогою мотузок, виготовлених з рослинних волокон.

Генетичний аналіз показав, що дівчина була племінницею сеньйори де Као, а двоє чоловіків, ймовірно, були її братами. Один з цих чоловіків був ідентифікований як батько принесеної в жертву дівчинки. Тим часом хлопчик-підліток, який також був задушений, виявився сином одного з братів сеньйори де Као. Це перше свідчення принесення сина в жертву батькові в поховальних традиціях Моче.

Зміст гробниці вказує на особливу форму інтимного ритуального жертвоприношення, що відрізняється від загальноприйнятих публічних обрядів, пов'язаних із культурою Моче. Ферен-Шмітц підкреслює, що удушення могло розглядатися як почесний спосіб вшанувати осіб високого статусу. Проте точні причини, чому члени родини ставали жертвами, залишаються невідомими. Джеффрі Квілтер, антрополог з Гарвардського університету, висловлює припущення, що ці обряди могли бути зумовлені внутрішніми конфліктами або політичними інтересами.

Наступні дослідження прагнуть встановити, чи були сімейні жертвоприношення поширеною практикою, а також вивчити складні соціальні механізми, які сприяли формуванню цих ритуалів. Це дослідження не лише поглиблює наше уявлення про культуру Моче, але й ставить важливі питання щодо значення сім'ї та влади в стародавніх андських суспільствах.

Фокус уже повідомляв про цікаві знахідки незвичних могил у Норвегії. Дослідники вважають, що жінки, поховані в цих місцях, мали значний вплив у добу вікінгів.

Ми також ділилися інформацією про незвичайні поховальні предмети та золоті ювелірні вироби, знайдені археологами під час досліджень пам'ятника героям.

Related posts