Тріумф компактних дисплеїв. Телебачення перейшло на смартфони, ноутбуки та Smart TV. Який вплив це мало на споживачів і рекламну індустрію — інтерв'ю з NV.
Засновник BigdataUA Сергій Бойко розповів NV, як рекламодавці розподіляють свої гроші, за рахунок чого українські платформи боряться з Netflix, навіщо Епіцентру і Fozzy Group власні телеканали. А ще -- як вмирає традиційний спосіб телеспоживання
Згідно з дослідженням компанії B.O.Y. Research, Інтернет-телебачення активно завойовує український ринок, поступово витісняючи традиційні методи трансляції. На сьогоднішній день технологія OTT, що використовує додатки або Smart TV, стала найпоширенішим способом отримання телесигналу серед українців — її обирають 42,2% споживачів, а в містах з населенням понад 50 тисяч цей показник досягає 48,4%. Натомість класичне ефірне телебачення (технологія T2) залишається популярним лише серед 24,6% користувачів, а в містах з населенням понад 50 тисяч — всього 19,3%.
Кабельне телебачення все ще залишається популярним, адже його використовують 24,1% опитаних по всій Україні і 25,5% у великих містах. Проте, навіть цей метод отримання телевізійного сигналу поступово втрачає свої позиції.
Цифрові технології суттєво трансформують співвідношення в традиційному телевізійному споживанні, рекламній індустрії та в цілому у всьому світі.
NV обговорив ці зміни з Сергієм Бойком, засновником BigdataUA, компанії, що займається моніторингом українського телеринку та сегменту інтернет-телебачення. Його досвід у цій галузі перевищує 25 років. У 2002 році Бойка призначили президентом Воля-кабель, і під його керівництвом компанія стала одним з провідних інтернет-провайдерів в Україні. У 2016 році він залишив свою посаду та перейшов до приватного консалтингу в сфері телекомунікацій.
У 2017 році, коли ви заснували компанію BigdataUA, ви зазначили, що проникнення ОТТ технологій становило 4,2%. Яка ситуація на сьогоднішній день?
-- Зараз люди споживають контент не тільки на великих екранах, як це було, наприклад у 2017-му, -- зараз люди дивляться ТБ на смартфонах, планшетах, комп'ютерах. Тому ми тепер вимірюємо кількістю пристроїв. Зараз кількість підписників понад 1,7 млн, а кількість пристроїв (підключених до ОТТ, IPTV, для перегляду телевізійного контенту) понад 3,5 млн. Є таке видання, називається Digital Europe, вони ще в 2017-му зробили прогноз, коли саме кількість контенту, який споживатиметься за допомогою IPTV, OTT, перебільшить кількість контенту, який розповсюджуватиметься за допомогою традиційного телебачення, враховуючи кабель та супутник. І цю точку біфуркації вони прогнозували на 2025 рік. Відбувається перерозподіл між пристроями. Частка маленьких екранів буде збільшуватися. Але наші дослідження показують, що мова не лише про смартфони, планшети, а й про зміни великого екрану. За останні три роки маємо тенденцію, коли частки телевізорів зі смарт-ТВ, чи як її називають Connected TV зросла до 65%. Тобто це телевізори, які підключені до інтернету і споживають контент за допомогою інтернету.
-- Цей процес не виключно ринковий, а й природній. Лише 10,7% молоді у віці 14-25 років використовують Т2 як основний канал прийому сигналу. У віковій групі 26-54 років цей показник підвищується до 21,1%, а серед респондентів віком 55+ досягає 37,6%. Прийом телеконтенту через ОТТ-платформи має зворотну залежність: цей формат використовують 67,6% молоді віком 14-25 років, 48,3% респондентів у віці 26-54, і лише 17,9% серед старших за 55 років. Про що ці цифри кажуть вам?