Принципи виховання щасливих дітей від шести видатних педагогів, що заснували власні навчальні заклади.


Коли мами і тата забезпечують своїм дітям можливість вільно проявляти себе та цінують їхні унікальні риси, це сприяє формуванню впевнених у собі та щасливих молодих людей. Дорослі не зобов'язані слідувати всім рекомендаціям, які надають експерти, оскільки думки можуть суттєво варіюватися.

У глобальному контексті було зібрано поради щодо виховання щасливих дітей від педагогів, які створили власні освітні заклади. Їхні методики спрямовані на формування довірчих та стійких стосунків у родині, а також на розвиток хлопчиків і дівчат як цілісних особистостей.

Методика Монтессорі була розроблена Марією Монтессорі.

Марія Монтессорі стала першою жінкою в Італії, яка здобула медичну освіту і присвятила свою діяльність лікуванню дітей з особливими потребами. Її методи виховання здобули визнання у багатьох країнах світу. Вона також неодноразово була кандидатом на Нобелівську премію.

На її думку, важливо спілкуватися з дітьми з повагою та ввічливістю. Вона підкреслює, що не слід звертатися до малюків, стоячи над ними, а краще спілкуватися на одному рівні, дивлячись їм в очі. Експерт також рекомендує облаштувати простір для хлопчиків і дівчаток зручними меблями та аксесуарами, такими як стільці, столи й гачки для одягу, щоб вони могли самостійно ними користуватися.

Крім того, відповідно до методики Монтессорі, не варто робити за дитину те, що вона може зробити сама. Коли ж батьки підтримують малюків та не забороняють їм висловлювати свої почуття, то вони зростають впевненими в собі. Також варто залучати хлопчиків та дівчат до допомоги із побутовими справами. Іграшки ж мають бути з натуральних матеріалів.

Реджіо-педагогіка, заснована Лорісом Малагуцці.

Згідно з поглядами засновника, діти з народження говорять 100 мовами: через малюнки, гру, спів тощо. Проте дорослі часто намагаються заглушити більшість з цих проявів. Хлопчики та дівчата не мають чути, що вони неправі в якомусь питанні, натомість потрібно розпитати чому вони так думають і розповісти їм, які ще існують погляди. Таким чином вони побачать, що є різні точки зору.

Перш ніж розпочати пояснення, батькам доцільно дізнатися, що вже відомо їхній дитині. Якщо розповідати малюку про те, що він і так знає, це може призвести до втрати інтересу. Натомість, ставлячи більше запитань, на які потрібно дати розгорнуту відповідь, хлопчики та дівчатка зможуть розвивати свої навички міркування та висловлення думок. Крім того, важливо надавати їм можливість частіше робити вибір.

Вальдорфська педагогіка, засновник - Рудольф Штайнер

Вальдорфські школи мають на меті виростити впевнену в собі людину, прищепити до праці та відкрити творчі здібності. В таких закладах освіти не проводять контрольних та не ставлять оцінки.

На думку Штайнера, кожна дитина є неповторною, тому важливо враховувати та цінувати її індивідуальні риси. Нудні текстові матеріали підручників здатні навчити набагато менше, ніж захоплюючі та цікаві розповіді. Крім того, школярам слід проводити більше часу на свіжому повітрі, щоб навчитися спостерігати, помічати красу навколишнього світу і жити в гармонії з ним. Простенькі іграшки сприяють розвитку уяви, а щоденні ритуали надають відчуття безпеки та формують організованість.

Школа Саммерхілл була заснована Олександром Ніллом.

У цій навчальній установі учні мають можливість не відвідувати заняття протягом певного часу. Зазвичай, вони можуть "відпочивати" близько трьох місяців, перш ніж повернутися до навчання. Окрім традиційних дисциплін, у цій школі пропонують курси з роботи в фотошопі, вирощування рослин, виконання фокусів та багато іншого.

Згідно з поглядами автора методики, якщо малюку часто говорять "ні", він починає говорити "ні" по життю. Важка дитина - це нещасна дитина, а батькам таких малюків потрібно відповісти на питання чи підтримували вони своїх синів та доньок та чи довіряли їм. Крім того, не учень має підходити для школи, а навпаки. До того ж, школярі потребують свободи, проте це не те ж саме, що вседозволеність. Водночас, потрібно вчити дітей нічого не боятися, а не залякувати їх страшними наслідками їхніх проступків.

Інструментальна педагогіка, заснована Джоном Дьюї.

Ця методика спрямована на те, щоб навчити дітей знаходити рішення в різних ситуаціях та адаптуватися до навколишнього світу. Тому учнів слід вчити виконувати практичні завдання, а не лише засвоювати абстрактні теоретичні знання з підручників. Згідно з думками Джона Дьюї, учні повинні мати більше можливостей для практичних занять, оскільки саме дії ведуть до реальних результатів. Крім того, важливо не засуджувати дітей за їхні невдачі, адже помилки є необхідними для самовдосконалення. Як зазначає Дьюї, всі значні наукові досягнення стали можливими завдяки сміливості тих, хто використовував свою уяву.

Метод, разработанный Селестеном Френе

Вчитель заснував навчальний заклад у віці 24 років, зосередившись на підтримці дітей, які мали труднощі в навчанні. Незважаючи на відсутність підручників та домашніх завдань, учні демонстрували вражаючі успіхи і розвивалися всебічно.

Згідно з його ідеями, якщо дітей змушувати робити навіть приємне заняття, воно може стати для них нестерпним. Коли ж школярів карають, то це принижує обох - того, хто карає, і того кого карають. Школярі, які навчилися раніше виконувати звичайні побутові справи, стають більш впевненішими та самодостатніми у майбутньому. Також, згідно з порадами Френе, з хлопцями та дівчатами варто вести переговори, а не забороняти. Таким чином, вони знатимуть, що їхній голос має значення.

Раніше OBOZ.UA розповідав, про 9 способів впоратися з дитячим "не хочу".

Related posts