Прем'єр-міністр Румунії запевнив, що країна отримає повноцінне членство в Шенгенській зоні вже цього року.
Прем'єр-міністр Румунії Марчел Чолаку оголосив у середу, що його країна планує приєднатися до "наземного" Шенгену в поточному році.
Як зазначає Digi24, цю інформацію публікує "Європейська правда".
Заява прем'єр-міністра прозвучала в контексті того, що в четвер Рада ЄС з питань внутрішніх справ розглядає, чи відповідає Румунія умовам для повноцінного приєднання до шенгенської зони.
Чолак висловлює впевненість, що до грудня, під час наступного засідання Ради ЄС, "Австрія перегляне свою позицію". Він також зазначає, що "знаходиться в постійному зв'язку" з канцлером Австрії Карлом Негаммером.
На запитання про те, що сьогодні має відбутися Рада ЄС і тема вступу Румунії до Шенгенської зони і сухопутних кордонів "не стоїть на порядку денному", Чолаку відповів: "Ні, вона стоїть на порядку денному, але це не голосування, тому що, тим часом, ви знаєте так само добре, як і я, що вибори в Австрії щойно закінчилися.
Досить малоймовірно, що Австрія змінить свою позицію всього через кілька днів після виборів. Я перебуваю на зв'язку з канцлером Негаммером, і ми подивимося, яка більшість сформується в країні. Наступна Рада ЄС відбудеться, здається, 11-13 грудня. Сподіваюся, що до цього моменту ситуація стане значно яснішою.
Прем'єр-міністр був оптимістичним щодо дати, коли Румунія повністю увійде до Шенгенської зони.
"Цього року Румунія стане частиною наземного Шенгену," - зазначив Чолаку.
Болгарія і Румунія стали членами Європейського Союзу у 2007 році, а у 2011-му заявили про своє бажання вступити до Шенгенської зони.
Але у грудні 2022 року міністри внутрішніх справ країн ЄС не змогли затвердити приєднання Болгарії та Румунії до Шенгенської зони. Проти проголосували Австрія і Нідерланди, посилаючись на те, що ці країни недостатньо роблять для стримування нелегальної міграції.
Зрештою наприкінці минулого року з'явився консенсус щодо "часткового" вступу обох країн до "Шенгену", який передбачає зняття перевірок в аеропортах і морських портах. Рішення набуло чинності 30 березня 2024 року.