П'ять днів замість 45. НАТО прискорить переміщення своїх військ до кордонів з Росією, - повідомляє FT.


Переміщення військової техніки Європою ускладнюється різноманітними стандартами ширини залізничних колій та складною бюрократичною системою. Наприклад, після початку повномасштабної агресії Росії проти України Франція вирішила відправити танки до Румунії морським шляхом через Середземне море, а не скористатися найбільш прямим наземним маршрутом через Німеччину.

Скорочення термінів перекидання військ

За словами європейських чиновників, переведення військових підрозділів з основних західних портів до країн, що межують з Україною або Росією, може зайняти приблизно 45 днів. Вони підкреслили, що ці терміни слід зменшити до 3-5 днів.

Водночас представники військових структур підкреслюють, що для того, щоб НАТО могло розпочати свою операцію через країни Європейського Союзу, важливо, щоб існувала політична свідомість щодо загрози. Вони зазначили, як західні лідери колись не відразу повірили у можливість нападу Росії на Україну, навіть коли російські війська вже знаходилися на межі українських кордонів.

"Як швидко ми можемо зрозуміти, що вони починають робити? Далі - швидкість ухвалення рішень. Час, коли керівники кажуть: нам треба мобілізуватися, витягувати боєприпаси зі складів. Годинник цокає, і ти хочеш щось зробити до того, як росіяни нападуть", - сказав екскомандувач військ США в ЄС Бен Годжес.

Виклики в сфері логістики

Він зазначив, що в даний момент американські карти основних європейських шляхів стали набагато точнішими. Проте Альберто Маццола, виконавчий директор Генеральної асамблеї Європейського залізничного співтовариства, підкреслив, що Європейський Союз лише нещодавно почав усвідомлювати серйозність даної проблеми.

"Нам треба перевірити, які тунелі в Європі придатні для цього", - пояснив він.

Європейські стандарти розмірів вагонів виявляються недостатніми для перевезення великогабаритної військової техніки, а також нахил колій може призвести до ризику падіння важких вантажів.

"Коли вантаж перевищує допустиму вагу, існує ризик, що він може просто піднятися в повітря," - підкреслив один із представників європейської влади.

Щоб вирішити питання, пов'язані із залізничними стандартами, Естонія, Латвія та Литва реалізують проєкт Rail Baltica, який оцінюється в 24 мільярди євро та має на меті інтеграцію в європейську транспортну мережу. Генеральний директор проєкту Марко Ківіл підкреслив, що "уніфікація ширини колії є надзвичайно важливою для забезпечення ефективності та безпеки".

Німеччина - ключовий логістичний центр НАТО

Окрім залізничної, суттєвих змін потребує й автомобільна інфраструктура, особливо в Німеччині, яка є ключовою через розміщення там 37 тисяч військових зі США.

Наприклад, у 2022 році процес доставки танків Leclerc до Румунії затримався на кілька тижнів через те, що німецькі митники визнали їх занадто важкими для руху по автомобільним шляхам. В результаті, військову техніку перевезли морським шляхом з Марселя до Александруполіса в Греції, а далі транспортували залізницею.

Європейські держави ідентифікували приблизно 2800 "вузьких місць" у своїй інфраструктурі, що вимагають оновлення. Брюссель зменшив цей перелік до 500 об'єктів, які є пріоритетними для модернізації.

Стандартизація норм

На даний момент ведеться розробка особливого "військового Шенгену", метою якого є стандартизація правил для переміщення військових підрозділів. Угода, що спрощує ці перевезення, вже була підписана Німеччиною, Польщею та Нідерландами.

За словами французького депутата Франсуа Кальфона, "для одного і того ж військового конвою" різні країни можуть вимагати різні документи. При цьому не передбачено оцифрування документів, оскільки НАТО віддає перевагу паперовому формату через побоювання кібератак.

Європейська автомобільна промисловість закликала до "спільних тендерів і стандартизованих вимог", що має стимулювати виробництво важких транспортних засобів.

Related posts