Щоденник "Юності". День сьомий. Братська прихильність, італійські труднощі та румунська революція.
Конкурсні покази закінчилися емоційною сімейною драмою "Брат на літо" (Нідерланди), чорно-білою неореалістичною стилізацією "Ще є завтра" (Італія) та розповіддю про останній день режиму Чаушеску "Новорічні миті, які так і не відбулися" (Румунія-Сербія).
У столиці України розпочався 53-й міжнародний кінофестиваль "Молодість". Цього року захід вдруге від моменту повномасштабної агресії Росії в Україні проходить у звичному форматі: з міжнародними конкурсами (повнометражні, короткометражні та студентські фільми), національними та документальними конкурсами, дитячою секцією Teen Screen, а також великою позаконкурсною програмою. Основними локаціями фестивалю стали кінотеатр "Жовтень" і, вперше після тривалої перерви, Київський будинок кіно. Дізнайтеся більше про основні фільми фестивалю тут. Також можна ознайомитися з подіями шостого дня фестивалю тут.
У п'ятницю на "Молодоті" завершилися конкурсні прем'єри, і це завершення видалося достоту насиченим.
Нідерландська стрічка "Брат на літо" (реж. Йорен Мольтер) - нелегка, але на подив світла сімейна драма. Під час спекотних літніх канікул тринадцятирічний Браян змушений доглядати свого брата Люсьєна, який страждає від складної форми ДЦП. Батько хлопців весь час працює, але все одно по вуха в боргах. Браян спочатку гидує навіть торкатися немічного родича. Але поступово між підлітками зароджується справжня братня близькість. Для Браяна новонабута любов до Люсьєна - це ще й спосіб дорослішання, перший досвід реальної відповідальності. Тож, хай би як кепсько не велося героям, надія в цьому фільмі лишається.
Дія італійського фільму "Ще є завтра" (реж. Паола Кортеллезі) розгортається в Римі наприкінці 1940-х років. Місто оговтується від війни, всюди бідність, на вулицях патрулі американських військових. Делія (цю роль зіграла режисерка) мешкає в підвалі разом з грубим чоловіком, який її б'є, трьома дітьми та скандалістом-свекром. Жінка змирилася зі своєю долею, проте одного дня її смиренність порушує таємничий лист.
Кортеллезі надала своєму режисерському дебюту стиль чорно-білого неореалізму і вдало інтегрувала в нього елементи мюзиклу. У момент важливих сцен поведінка та жести персонажів стають театральними, а фонове звучання музики підкреслює атмосферу. Іноді це викликає усмішку, частіше ж – виглядає наївно, проте сама Кортеллезі виглядає дуже переконливо.
Фіналом повнометражного конкурсу став румуно-сербський історичний фільм "Новорічні миті, які так і не відбулися", режисер Богдан Мурешану. Події розгортаються у не такому вже й далекому минулому — 20 грудня 1989 року. Заворушення в Тімішоарі вже відбулися, і до революції залишився всього один день. Проте, життя героїв продовжується у звичному ритмі. Телережисер намагається знайти спосіб врятувати своє пропагандистське шоу після того, як головна акторка вирішила вийти з проекту.
"Новорічні миті, які так і не відбулися"
Син режисера планує втекти до Югославії. Офіцер "Секурітате" приймає звіти стукачів, а ще намагається перевезти свою матір із будинку, що мають знести, до нової квартири. Переїздом займається робітник фабрики -- він панікує, дізнавшись, що його син написав листа Діду Морозу, де згадує, що батько бажає смерті Чаушеску. Репліка з фільму, яка тягне на слоган: "Тут і за 30 років нічого не зміниться!" Але герої зустрічаються наступного дня на площі, аби побачити дуже переконливе спростування цього.
Імена переможців фестивалю "Молодість" будуть оголошені в суботу ввечері в Червоній залі Будинку кіно.