Suzuki Vitara Hybrid: свіжий погляд на класичний кросовер.


Ось автомобіль, який став невід'ємною частиною наших вулиць. Suzuki Vitara - це надзвичайно популярний кросовер, який з моменту виходу на український ринок утримує позицію лідера продажів у сегменті компактних В-класу.

Ця Vitara перебуває з нами вже дев'ять років, а враження таке, ніби вона була частиною нашого життя завжди! За цей час, звичайно, відбулися певні трансформації. Проте, можливо, не всі з них стали помітними, адже, якщо поглянути на ситуацію з висоти пташиного польоту, здається, що все залишилося незмінним.

Тому опустімося на землю та роздивімося, як тепер виглядає Suzuki Vitara та чим вона приваблює людей. Щоб вам зручніше було роздивлятися, ми навіть зняли невеличке, але змістовне відео.

А для тих, хто любить читати, підготували текстову версію нашого тест-драйву. Тож продовжуємо.

Говорячи про нову версію Vitara, варто відзначити впровадження сучасних систем безпеки, які раніше не були доступні. Серед них виділяються адаптивний круїз-контроль з функцією Stop & Go, система автоматичного гальмування Dual Sensor Brake Support, система попередження про виїзд зі смуги, система контролю сліпих зон (BSM) та система допомоги при виїзді заднім ходом (RCTA). Можна стверджувати, що Suzuki Vitara тепер здатна відстежувати навколишню ситуацію з усіх боків. Безумовно, ми ще розповімо про ці інновації, але спочатку зосередимося на зовнішньому вигляді автомобіля.

Хоча автомобіль виглядав вражаюче з самого початку, він не залишився незмінним. Передній бампер отримав нову форму, а кузов тепер доступний в оновленій палітрі кольорів, які Vitara отримала під час недавнього рестайлінгу. На вибір представлено десять відтінків, з яких деякі можна поєднати з стильним контрастним чорним дахом. Крім того, є два варіанти 17-дюймових колісних дисків - легкосплавні та поліровані. Але це ще не все!

Зверніть увагу на цей напис "Hybrid" на кришці багажника. Він означає, що наша добра знайома нарешті має сучасну гібридну версію! На це ж натякає і горизонтальна блакитна рисочка у фарах. Тобто у нас є додатковий привід зазирнути під капот. Але спочатку зазирнемо до салону, бо до нього ми зазвичай заглядаємо частіше, особливо якщо йдеться про таку надійну японську модель, як Suzuki Vitara.

Перше враження залишається незмінним, як і багато років тому, коли ми вперше зустрілися з новою Vitara. І це враження не втратило своєї свіжості, друзі – воно досі має велике значення та залишається актуальним!

Тут все організовано таким чином, що кожен елемент на своєму місці, і все виглядає надзвичайно зрозуміло! Вам не потрібно переглядати об'ємну інструкцію, щоб з'ясувати, як користуватися пристроєм (оскільки є моделі, в яких навіть просте вмикання радіо може викликати труднощі).

У Suzuki Vitara таких труднощів не виникає, адже бортове меню, яке часто є найскладнішою частиною сучасних автомобілів, тут надзвичайно зрозуміле. Основна перевага – це можливість підключення смартфона через Apple CarPlay та Android Auto. З'єднання можна здійснити як через Bluetooth, так і за допомогою USB-кабелю. Крім того, автомобіль обладнаний цифровим радіо DAB та камерою заднього виду.

Приладова панель стала м'якшою, а на кермі з'явилися кнопки для керування новими електронними помічниками водія. І ще одна приємна новина: тепер у нас є кольоровий анімований LCD-дисплей на панелі приладів.

Як штатний аксесуар у верхній частині консолі можна отримати стильний аналоговий годинник. Дивно бачити тут його стрілки, адже вони притаманні хіба що доволі дорогим авто. При цьому звичайний цифровий годинник входить до складу бортового комп'ютера - заради зручності.

Зручність - взагалі друге ім'я Suzuki Vitara, оскільки у неї дійсно все гаразд з ергономікою. Гарні сидіння: екошкіра в поєднанні із замшею виглядає чудово, і спині на них зручно. Не хочеться навіть вилазити звідси, але ж треба зазирнути під капот, як й обіцяли.

Віднедавна тут може бути лише турбований 1.4, на основі якого побудований гібрид SHVS. І ось тепер маємо дещо пояснити. Бензиновий двигун K14D побудований на базі K14С - найпотужнішого силового агрегата, що Suzuki коли-небудь розробляла власноруч. До нього додано стартер-генератор на 10 кВт, літій-іонну батарею та другу бортову сітку на 48 В. Така конструкція дає змогу вимикати двигун ще навіть до повної зупинки, а потім миттєво запускати його.

При цьому використовується саме стартер-генератор, а основний стартер відпочиває, не зношується. І це принципово відрізняє цю систему Start&Stop від тих, якими оснащуються авто виключно з ДВЗ.

А ще тут не просто робот чи варіатор, а справжній автомат! Це дуже зручно, адже він не підривається на низьких швидкостях, як робот, і реагує на натискання газу набагато краще, ніж більшість безступінчатих трансмісій. До того ж, це класичний надійний механізм.

Навіть під час розробки гібридної моделі виробник акцентував увагу на надійності та зручності використання. Нічого зайвого, абсолютно нічого. Легкість управління, характерна для всіх автомобілів Suzuki Vitara, збереглася і в її гібридному варіанті, адже додаткове обладнання важить менше 20 кг! Проте, звичайно, технічні параметри зазнали змін.

У порівнянні з двигуном K14C, новий K14D трохи втратив у потужності, пропонуючи 129 кінських сил замість 140. Проте він демонструє покращений обертальний момент: 235 Нм у порівнянні з 220. Цей приріст моменту особливо відчутний на низьких обертах, що є перевагою в умовах міського трафіку. Щодо динаміки розгону, вона цілком задовольняє потреби компактного кросовера — досягнення 100 км/год займає всього 9,5 секунди. Що стосується витрат пального, то в місті цей показник коливається від 6,9 до 7,8 л/100 км, а в змішаному циклі — від 5,7 до 6,5 л/100 км. Ці цифри виглядають досить привабливо.

Робота підвіски також дарує досить приємні відчуття. Незважаючи на невелику споряджену масу, яка не перевищує 1300 кілограмів, Suzuki Vitara здатна забезпечити комфортну їзду. На перший погляд, тут немає нічого особливого: спереду використовуються стійки МакФерсона, а ззаду — торсіонна балка, але все це чудово відрегульовано.

Додаючи до цього швидкі та точні відгуки на кермо, ми досягаємо вражаючого співвідношення між комфортом і маневреністю. І все це за таку доступну ціну. Проте, у цю вартість закладено не лише це співвідношення.

Це - топова комплектація GLX. Тут безключовий доступ, датчики світла та дощу, Apple CarPlay і Android Auto, адаптивний круїз із функцією Stop&Go, шкіра на кермі та замша в салоні. І навіть панорамний подвійний розсувний люк, за який не треба доплачувати. А ще у цьому кросовері є не лише 6-ступеневий автомат, а й повний привод!

Гібридна Vitara доступна також у версії з переднім приводом, що дозволяє заощадити близько 60 тисяч гривень для тих, кому не потрібен повний привід. Проте, ми б не відмовилися від цієї опції.

Тому що система повного привода для цього класу взагалі рідкість, та ще й з таким різноманіттям налаштувань. Адже окрім режиму "Авто", який тут, як і скрізь, економить пальне і майже не турбує задню вісь, та режиму Lock, що, навпаки, перекидає назад до половини моменту, є ще парочка режимів. І вони не лише про прохідність, але й про безпеку.

Річ у тім, що обраний водієм режим змінює не тільки роботу системи повного привода, але й налаштування роботи двигуна, автомата та системи стабілізації. Отже, додаткові режими мають налаштування для запобігання аварійним ситуаціям. Наприклад, у режимі Sport, а особливо у Snow при старті на ковзкій поверхні AllGrip не чекає вказівки від системи стабілізації ESP, а одразу перекидає крутний момент на задні колеса, запобігаючи можливому прослизанню передніх.

Тобто повноприводна Vitara так добре підготується до можливих проблем, що цих проблем взагалі не станеться. До того ж у всіх комплектаціях маємо набір сучасних систем безпеки та асистентів водія, що допомагають керувати авто легко і без зайвого стресу.

Легкість водіння гарантує адаптивний круїз-контроль з функцією Stop&Go, який ефективно управляє акселерацією і гальмуванням, підтримуючи оптимальну відстань до автомобіля спереду. Навіть якщо водій попереду прийме несподіване рішення, Suzuki Vitara швидко відреагує на ситуацію.

Кросовер не лише попередить, але й допоможе в гальмуванні або взагалі загальмує сам. Vitara контролює своє положення у смузі руху та пильно слідкує за автівками поруч, оскільки тут є система контролю сліпих зон та система попередження про виїзд зі смуги. А коли ви рухаєтеся заднім ходом, виїжджаючи зі стоянки, Vitara попередить про наближення інших машин з обох боків. Тобто цей автомобіль бачить те, що ви побачити не можете.

Так само ми не можемо зазирнути в нутрощі системи повного приводу AllGrip Select, але і там все має бути норм, адже це, знову ж таки, перевірена часом конструкція. І на сервісі не збанкрутуєш. Електронна муфта взагалі не має регламенту обслуговування та розрахована на весь термін експлуатації автомобіля. А в задньому диференціалі треба лише міняти мастило кожні 150 000 км пробігу.

Тепер перейдемо до підсумків. У Suzuki Vitara Hybrid виявлено безліч переваг, які виправдовують її ціновий діапазон, тому розпочнемо з... недоліків. Їх значно менше, і ми швидко їх перераховуємо - ви навіть не встигнете відчути нудьгу!

По-перше, у цій моделі відсутня система кругового огляду, навіть у найвищій комплектації. Проте для Vitara це не є критичним недоліком, оскільки видимість з водійського місця просто відмінна. Додатково, підтримують огляд камери заднього виду, датчики у бамперах та система RCTA, яка сповіщає про можливі перешкоди ззаду та збоку.

По-друге, налаштувати бортове меню або додати до нього різноманітні віджети не вийде, оскільки така можливість відсутня. Однак, меню залишається простим, зрозумілим і функціональним навіть без додаткових елементів.

Що ще можна додати? Тут не так багато USB-портів – всього один. Однак, якщо врахувати технічні характеристики автомобіля та його цінову категорію, цей недолік можна вважати незначним.

І ось настає етап, коли проявляються численні переваги. По-перше, варто відзначити, що Suzuki Vitara відзначається надзвичайною зручністю в експлуатації та управлінні: вона має відмінну ергономіку і широкий огляд. Крім того, її простота і надійність є результатом перевіреної часом конструкції кросовера.

Крім того, Suzuki Vitara є надзвичайно зручним автомобілем. Він вирізняється простором у багажнику та високим кліренсом, а також оптимальним споживанням пального разом із відмінною динамікою. Чудовий гібрид! І в даний момент доступні спеціальні пропозиції, що дозволяє придбати його ще вигідніше: вартість починається від 979 000 гривень.

Звісно, не можна обійти стороною й естетичний аспект: на наш погляд, розробникам Suzuki Vitara вдалося створити візуальний образ, що залишається актуальним у будь-який час. Цей автомобіль і сьогодні виглядає вражаюче, привертаючи увагу завдяки своєму дизайну та насиченим кольорам.

Також Suzuki Vitara вирізняється серед конкурентів у своєму сегменті завдяки наявності повного приводу, який є надійним, ефективним та економічним в обслуговуванні. Ця система не лише дозволяє впевнено долати бездоріжжя, але й підвищує рівень безпеки та стабільності на асфальтованих дорогах. Не варто забувати, що зимові умови вже не за горами.

Найголовніше - все це доступно за розумні кошти, адже в сучасному світі на це варто звертати особливу увагу. І за ці гроші ви отримуєте справжній автомобіль, а не просто якісь другорядні елементи розваги.

Related posts