Вибори 2024 року виявилися найбільш витратними в історії Сполучених Штатів.
У рамках виборчої кампанії президента США та депутатів обох палат Конгресу у 2024 році було витрачено безпрецедентну суму — 15,9 мільярда доларів США. Цю інформацію оприлюднила американська некомерційна організація OpenSecrets у вівторок, 5 листопада. Витрати на вибори 2024 року перевищили 15,1 мільярда доларів, що було витрачено у 2020 році, і зросли більше ніж удвічі в порівнянні з 2016 роком, коли загальна сума витрат становила 6,5 мільярда доларів.
При цьому, згідно з даними OpenSecrets, у 2024 році кандидатка від Демократичної партії Камала Гарріс виявилася успішнішою у мобілізації коштів на свою підтримку. Її кампанія отримала мільярд доларів за рахунок прямих пожертв, причому 40% від цієї суми припали на невеликі донати. Крім того, 586 млн доларів на просування Гарріс направили групи лобістів - Комітет політичних дій (PAC).
Тим часом на кампанію її конкурента - кандидата від Республіканської партії, експрезидента США Дональда Трампа - було зібрано 382 млн доларів за рахунок прямих пожертв. 28 відсотків із цієї суми припадає на малі донати. Групи лобістів направили йому 694 млн доларів.
Загалом зовнішнє фінансування виборів у США 2024 року досягло рекордних $4,5 мільярда, зазначають в OpenSecrets, і більш ніж половина цих коштів надходить від організацій, що не розкривають своїх донорів. Для порівняння, у проміжному виборчому циклі 2022 року OpenSecrets зафіксував $617 мільйонів внесків від анонімних донорів. Ці показники значно перевищують дані за 2016 рік, коли фіктивні компанії та "темні" групи внесли на федеральні кампанії менше $71,7 мільйона.
OpenSecrets – це некомерційна організація, розташована у Вашингтоні, яка займається моніторингом і публікацією інформації про фінансування виборчих кампаній та діяльність лобістів.
Тим часом, за даними рекламного агентства AdImpact, загалом на передвиборну рекламу кандидати в президенти 2024 року витратили 10,5 мільярда доларів. Особливо багато коштів інвестували в ключових "хитких" штатах, як-от Пенсильванії (264 мільйони доларів), Мічигані (151 мільйон доларів) і Джорджії (137 мільйонів доларів).
Згідно з даними AdImpact, витрати на рекламу кандидатів у цифрових платформах склали 419 мільйонів доларів. При цьому Демократична партія інвестувала 132,4 мільйона доларів у рекламу на Facebook та Instagram, тоді як Республіканська партія витратила лише 24,7 мільйона доларів. На платформі мікроблогів X, яка належить активному прихильнику Дональда Трампа, Ілону Маску, республіканці вклали 1,1 мільйона доларів, а демократи – 150 тисяч доларів.