Застосування реактивної тяги стало новим етапом у прогресі українського військово-промислового комплексу, - вважає експерт.


Дрон, що рухається зі швидкістю 200 км/год, значно простіше зупинити, ніж той, який мчить зі швидкістю 700 км/год, підкреслив Храпчинський.

Запровадження реактивної тяги стало новим етапом у еволюції українського військово-промислового комплексу (ВПК). За словами Анатолія Храпчинського, заступника генерального директора компанії, що спеціалізується на виробництві засобів радіоелектронної боротьби, основним імпульсом для цього стали існуючі виклики.

"Ми всі бачили останні відео з території РФ, де вони намагалися перехопити наші безпілотники, і там ми бачили ті ж самі прожектори, мобільні групи. Тобто ворог активно навчається. І зрозуміло, що дрон, який летить зі швидкістю 200 км/год, набагато легше перехопити, ніж дрон, який летить зі швидкістю понад 700 км/год. Тому і розрахунок на те, щоб прорвати протиповітряної оборони ворога, зараз ставиться саме на засоби ураження на реактивні тязі", - пояснив він у коментарі "Українському радіо".

Він зазначив, що деякі системи, які активно використовувалися цього року, зокрема інерційні системи навігації, були розроблені з урахуванням можливості роботи на швидкості до 1000 кілометрів на годину. Тобто, акцентує експерт, уже тоді передбачалося, що буде використовуватися реактивна тяга.

"Варто зазначити, що протягом цього року Україна здійснила понад 7 тисяч ударів по території Російської Федерації, і більшість з них виконані за допомогою вітчизняної зброї. Говорячи про наші можливості, можна з упевненістю стверджувати, що реактивна тяга надає нам змогу досягати вищих швидкостей і збільшувати корисне навантаження. Наприклад, раніше ми могли доставляти близько 100 кг 'демократії' на відстань до тисячі кілометрів, тепер же ця цифра зросла до 450 кг. Це стало можливим завдяки суттєвому покращенню деяких наших можливостей", - додав Храпчинський.

Він також прокоментував нову українську розробку - ракету "Трембіта".

"З урахуванням двигуна, який застосовується в цій модифікації, її дальність складає 200 км. Якщо говорити про спроби досягти Москви з метою удару, то для цього знадобляться інші типи двигунів," - зазначив він.

Зараз ракета "Трембіта" використовує імпульсний двигун, який потребує багато палива. Храпчинський зауважив, що він неефективний на великих відстанях.

"Але у них є розробки, які дозволять їм все-таки виконати це завдання з іншим видом двигуна. До речі, ми ж маємо вже сумісне українсько-чеське виробництво реактивних двигунів, які в подальшому будуть ставитися на наші безпілотники. Тому непоганий початок", - констатував експерт.

Ракета "‎Трембіта"‎ має не тільки переваги, але й серйозні недоліки, каже провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко. Вони пов'язані з особливостями її силової установки. Двигун цієї ракети дуже неекономний.

Раніше ми повідомляли, що Міністерство оборони України кодифікувало та дозволило використовувати в підрозділах Сил оборони дистанційно керований бойовий модуль Wolly. Його акумулятори здатні забезпечувати роботу протягом кількох днів. Модуль може бути обладнаний кулеметом калібру 7,62 або 12,7 мм, який має систему автоматичної подачі боєприпасів, а також оснащується тепловізором і системою для автоматичного виявлення, розпізнавання та супроводження цілей.

Related posts