"З розставленими вшир ногами": артист вразив розповіддю про те, як у Львові відбувається оцінка оперних співаків.


Найпотужніші співаки, що дійсно виділялися серед своїх колег, не змогли пройти до фіналу.

Український оперний співак Олексій Верещак виступив з різкою критикою конкурсу молодих оперних співаків імені Василя Сліпака, що проходив у Львові. За його словами, подія стала "ганебною і мерзенною сторінкою в історії української культури", яка принижує молодих українських оперних співаків та їхні надії на реалізацію творчості на рідній землі.

Відео було опубліковане ним на платформі Тік Ток. Верещак переконаний, що цей конкурс може завдати шкоди репутації славнозвісного культурного бренду Львова. Він висловлює думку, що організатори не вшановують пам'ять видатного українського артиста Василя Сліпака, який загинув на Донбасі, борючись за Україну.

Співак розповів, що особисто брав участь у конкурсі 2023 року після успішного творчого року. Він нібито мав гастролі в Італії, викладав молодим корепетиторам у Венеції та закінчив перші курси для випускників Академії Георга Сольті в Кастельйоне Дела Пескайя.

Верещак, за повідомленнями, також виступив на фестивалі барокової музики в Інсбруку, дав концерт у Берліні та провів кілька виступів у Швейцарії. Він зазначив, що після такого творчого підйому бажає проявити себе і на українській сцені, взявши участь у вокальному конкурсі.

Перші питання щодо справедливості конкурсу у Верещака з'явилися вже під час відбору до півфіналу. Він зазначає, що серед тих, хто не пройшов відбір, була молода оперна співачка, яку він добре знає особисто і яка, на його думку, заслуговувала на шанс взяти участь.

За його словами, співачка вже має кар'єру у Києві, виступає з рок-симфоні-оркестром і гастролює за кордоном, але начебто не пройшла відбір.

Натомість, за підрахунками Верещака, серед півфіналістів опинилися люди, які нібито ще не мали навіть елементарної вокальної техніки. Він вважає, що з понад 40 учасників щонайменше 12 мали б спершу вступити до музичного училища, щоб оволодіти базою.

На його думку, це свідчило про те, що з конкурсом відбувається "щось зовсім нездорове".

Верещак поділився враженнями про свій виступ у півфіналі, зазначивши, що він відбувся надзвичайно вдало. Співак представив арію Вотана з опери Ріхарда Вагнера "Золото Рейну", яку ретельно готував під керівництвом корепетитора відомого вагнерівського баса Ханца Хоттера.

Крім того, він виконав арію козацького отамана Максима Кривоноса з опери Костянтина Данькевича "Богдан Хмельницький" та романтичну пісню Василя Барвінського "Я заснув". За словами артиста, після завершення виступу до нього звернулося приблизно десять осіб – концертмейстери, співаки та викладачі вокалу.

Верещак також згадує, що люди відзначали схожість з Василем Сліпаком, оскільки обидва є басами.

Проте всього через кілька годин після виступу до Верещака підійшов керівник конкурсу, пан Созанський. За словами артиста, він відвів його вбік і з незадоволенням запитав: "Чому ви, шановний, виявили таку значну неповагу до членів журі?"

Верещак висловив здивування через таке звинувачення, оскільки не спілкувався з жодним із членів журі та не вчиняв нічого недоречного. Замість того, щоб оцінювати його вокальні здібності, манеру виконання чи артистизм, йому, мовляв, закидали відсутність поваги через його позу на сцені, коли він широко розставив ноги.

Він також зазначив, що постава його нагадувала українського отамана Максима Кривоноса, який у XVII столітті був учасником облоги Львова.

Після бесіди з директором Верещак жартома звернувся до своєї піаністки та адміністраторів: "Отже, можемо вирушати додому". Хоча всі розсміялися і не взяли це серйозно, співак уже відчував, що "все вирішено" ще до оголошення результатів другого туру.

Верещак акцентує увагу на тому, що виступав перед десятками тисяч глядачів у різних куточках світу, виконуючи, зокрема, арію Вотана з "Золота Рейну". Як він зазначає, жодного разу під час численних виступів не було зауважень щодо його позиції на сцені; навпаки, всі відзначали його виразну міміку, жестикулювання та загальний сценічний вигляд.

Аналізуючи результати конкурсу, співак стверджує, що найсильніші вокалісти, які справді відрізнялися на тлі інших, у фінал не потрапили. На його думку, лише троє дівчат з усіх фіналістів дійсно заслужено пройшли далі, але навіть їх оцінили не зовсім об'єктивно.

Раніше "Телеграф" повідомляв, що візит суперечливого представника ОПЗЖ до Верховної Ради викликав значний резонанс серед українців.

Related posts