Mitsubishi L200: нова етап потужності, нові риси особистості
Роман Мельниченко — експерт у сфері автомобільної журналістики з більш ніж 20-річним стажем.
Здається, лише нещодавно на українському ринку з'явився пікап Mitsubishi L200 шостої генерації, а вже надійшли новини про технічні вдосконалення. По-перше, варто зазначити, що двигун тепер відповідає стандарту екологічності Euro 6, а також отримав покращення в показниках потужності та крутного моменту. Як ці зміни вплинули на характеристики Mitsubishi L200 і які їхні фінансові аспекти? Відповіді на найважливіші питання ви знайдете в цій статті.
Нажаль, але ні. Все також маємо передню частину, утворену з різноманітних "майже-прямокутників", велику кабіну (вона й справді простора) та чималий кузов позаду, кілька бокових ліній-розчерків, а також сміливий вигин на дверцятах. Мені подобається зовнішність пікапу Mitsubishi L200; проте для нової версії хочеться додати пару деталей, які б її відрізняли.
Звісно, за бажанням покупця, можна виділити автомобілям фірмовими аксесуарами. Наприклад, на тестовому автомобілі була встановлена дуга та тент для кузова (це не обов'язкова комплектація автомобіля, а саме аксесуари), плюс амортизатор кришки кузова та піддон кузова. Також пропонуються розширювачі колісних арок, накладки на вікна тощо. Тобто - за бажанням власник може виділити свій Mitsubishi L200. Але чому це не зроблено від початку?
Технічні оновлення ніяк не вплинули на дизайн або розміри пікапа Mitsubishi L200, який залишається одним з найбільших у своєму класі: довжина - 5,32 метра (або 5,265 метра для стартової комплектації Invite з іншим заднім бампером); ширина - 1,865 метра; висота - 1,795 метра; колісна база - 3,13 метра. Заявлений кліренс складає 222 мм; кузов пропонує внутрішню довжину 1555 мм та ширину 1545 мм; вантажопідйомність становить 940-990 кг залежно від версії. Під великим люком - пробка паливного бака та баку для рідини Ad Blue.
Так, салон без змін. Адже він й досі виглядає доволі сучасним та відчувається доволі приємним. Перше враження створює вдале поєднання прямих ліній та класного керма, невеличкої долі сріблястого оздоблення та чорно-глянцевого декору, панель приладів з 7-дюймовим дисплеєм. А за другий пункт відповідають м'які вставки "під шкіру" з сіро-сріблястим прострочуванням, зручна для розуміння мультимедійна система та зручний для керування блок клімат-контролю.
Передні сидіння в Mitsubishi L200 нагадують просторий комфортний крісло, а задній диван здатен порадувати зручним нахилом спинки та великим центральним підлокітником. Але найбільшою перевагою є система вентиляції в задній частині салону, що є окремим плюсом! Здається, що йдеться про звичайні, очікувані деталі; однак це можна сприймати лише в контексті звичайних легкових автомобілів. Пікапи часто мають свої специфічні недоліки: підвищене положення ніг через рамну конструкцію, занадто прямий нахил спинки заднього дивану тощо. Проте новий Mitsubishi L200 значно ближчий до вражень від легкового автомобіля, і для пікапа це, повірте, справжнє досягнення.
Загальні форми салону Mitsubishi L200 знайомі, деталі на кшталт блоку керування "клімату" та гарного керма - також. Мультимедійна система, дисплей в комбінації приладів, а також кнопки на спицях керма нагадують автомобілі Nissan; проте від цього жоден з пунктів не стає гірше. Задній диван пропонує доволі зручну посадку, як для формату пікапа.
Тепер кілька слів щодо простору салону. Отже: маємо подушку водійського сидіння довжиною 49 см з доволі заокругленим зовнішнім краєм. Відстань від цього краю подушки до педалі акселератора становить 45-70 см залежно від поздовжнього налаштування сидіння. Запас простору по висоті дорівнює максимум 102 см (вимірювання вздовж спинки та підголівника, сидіння максимально опущено вниз, спинка встановлена під кутом близько 105-110 градусів, замір від основи сидіння й до стелі).
Тепер розглянемо другий ряд сидінь. Відстань для ніг та тіла ззаду варіюється від 56 до 83 см (це вимірювання від основи дивану до спинки переднього сидіння, що залежить від налаштувань передніх сидінь). Щодо висоти, простір від основи заднього дивану до стелі складає 96 см (цей показник отримано шляхом вимірювання уздовж спинки та підголівника другого ряду).
Станом на зараз - це перший замір простору салону для пікапа. Але все ж, як кажуть "най буде" для подальшого можливого порівняння з іншими пікапами.
Коротко нагадаю про конструкцію пікапа Mitsubishi L200 загалом: рамна основа, незалежна підвіска попереду та залежна підвіска позаду (балка-міст), повний привод Super Select 4WD-II зі знижувальним рядом, класичний 6-ступеневий "автомат", поздовжньо встановлений турбодизельний двигун. І ось якраз до останнього - найбільше уваги: все також маємо 4-циліндровий 2,44-літровий дизель 4N16, проте тепер замість однієї турбіни встановлено дві різновеликі турбіни. Цю схему виробники називають Twin Turbo або Bi-Turbo (зустрічав різні позначення), але логіка роботи завжди незмінна. Суть у тому, що для досягнення високого рівня крутного моменту та високої потужності потрібно подати у двигун багато повітря - і для цього логічно використовувати велику турбіну. Проте чим більша турбіна - тим більше пауза на її розкручування: той самий "турболаг" та неприємна пауза між натисканням педалі акселератора і реакцією двигуна. Це питання вирішується встановленням маленької турбіни, що швидко розкручуються навіть від невеликого потоку вихлопних газів. Крім того, ще потрібно встановити клапани керування потоком вихлопних газів та потоком свіжого повітря, що йде у двигун; виходить доволі складна схема. Але все ж такі двигуни з двома різновеликими турбінами існували вже доволі давно й зустрічаються сьогодні - наприклад, ось на пікапі Mitsubishi L200. Проте що це все дає?
Це забезпечує чудове прискорення в діапазоні середніх та високих обертів! Починаючи з 2500 обертів і до майже максимальних 4000, новий турбодизель видає вражаюче ревіння, яке нагадує про силу хижака, і при цьому генерує потужність, що дозволяє 2,05-тонному пікапу мчати вперед з неймовірною швидкістю! Якщо ви ще могли б очікувати на динаміку при розгоні з 50 до 80 км/год, то вражаючою є реакція цього двигуна під час обгонів на трасі при швидкостях понад 100 км/год. Пікап Mitsubishi L200 буквально "летить" уперед, набираючи максимальну швидкість на одному диханні. Цю вражаючу динаміку підкреслює 6-ступеневий автомат, який не поспішає переходити на вищі передачі, дозволяючи двигуну розвивати більше обертів на поточній, повністю реалізуючи свою потужність та перетворюючи її на неймовірну динаміку. Чудово!
Але тепер розслабтеся і спробуйте їхати м'яко та тихо. Хм, справді, виходить досить тихо: при обертах двигуна до 2-2,5 тисяч потужний турбодизель майже не чути в салоні, а витрати пального зменшуються в 1,5 рази. Двигун реагує плавно на натискання акселератора, і пікап перетворюється з нещодавнього "бешкетника на поганих дорогах" на спокійний автомобіль для родини чи компанії людей, для яких важливо впевнено досягати своїх цілей. Проте ці затримки при перемиканні "автомата" залишають бажати кращого... Складається враження, що у автоматичній трансмісії є функції, які підлаштовуються під стиль водіння, але цей стиль завжди обирається як активно-динамічний. Я намагався кілька днів їздити спокійно, щоб "автомат" почав перемикатися раніше, але адаптації не відбулося. Взагалі, цю проблему можна було б легко вирішити, додавши спортивні варіанти перемикача DRIVE MODE в режимах 2Н або 4Н – це було б ідеальним доповненням для такого нового та потужного Mitsubishi L200.
Коротко про особливості шасі та підвіски, а також налаштування керма: загальні враження від автомобіля залишилися незмінними в порівнянні з попередніми моделями. Кермо має досить великий діаметр, що дозволяє зробити понад три оберти від упору до упору, а його легкість під час маневрів робить керування зручним. Можливо, можна сказати про певну втрачену точність в управлінні, але такі терміни виглядають дивно для пікапа з високопрофільними шинами, які часто "підпирають" у поворотах, супроводжуючи це помітними кренами. Власне, керувати пікапом виявляється цілком нормально — це вже позитивний момент для автомобіля цього класу, а легкість керма дозволяє впоратися з ним навіть тим, хто не має великого досвіду. Окремої уваги заслуговує підвіска, яка дивовижно поглинає нерівності асфальту, роблячи поїздку комфортною. Варто зауважити, що як тільки ви знижуєте швидкість, відчуваються вібрації заднього моста та великих коліс, але при русі на високій швидкості лише легкі розгойдування. На лісових ґрунтових чи кам'янистих дорогах рекомендується дотримуватись спокійного темпу, щоб уникнути "розгойдування" автомобіля на м'якій підвісці і не зачепити великі нерівності. Таким чином, Mitsubishi L200 справляється з поганими асфальтованими шляхами та справжнім бездоріжжям, а за наявності певних навичок водія та розуміння роботи підвіски, поїздка буде комфортною.
Технічні оновлення полягають не лише в потужнішому двигуні; також збільшено генератор, змінився тип підсилювача керма. Але ж будемо чесними реалістами - в очі одразу впадають показники потужності та крутного моменту! Раніше пікап Mitsubishi L200 пропонував два варіанти турбодизеля з потужністю 150 або 184 к.с.; а зараз - завжди маємо 204 к.с. потужності (3500 об/хв) та 470 Нм крутного моменту (1500-2750 об/хв): помітна надбавка! Завдяки цьому, автомобіль в прискоренні 0-100 км/год виграє у сам у себе попереднього приблизно секунду: зараз "сотня" дається менш ніж за 10 секунд. Так-так, не найважливіший параметр для пікапа; але наочне підтвердження збільшення потужності. Щоправда, разом з потужністю трошки зросло і споживання палива в місті; хоча все залежить від стилю руху. Так, в середньому по місту виходить 9,5-10 літрів (+1 літр приблизно) пального на 100 км, максимум за умови заторів та/або динамічного стилю руху може сягати 12 літрів (+2 літри), але по мінімуму на пустих дорогах та за умови спокійного темпу руху можете розраховувати на приблизно 7 літрів по місту (ось тут новий 204-сильний варіант автомобіля плюс-мінус дорівнює 184-сильному попереднику). На трасі під час руху зі швидкістю 100 км/год автомобіль споживає 6,5 л на 100 км, при цьому автомобіль вже їде на шостій передачі, а тахометр показує близько 1650 об/хв. Заміри наведені для автомобіля з одним водієм та без вантажу, в режимі трансмісії 4Н. Загадом система повного приводу пропонує чотири основні режими експлуатації плюс кілька варіантів налаштувань DRIVE MODE - причому, різних в кожному режимі повного приводу. Детально про можливості повного приводу розповідав в попередньому детальному огляді Mitsubishi L200; з того часу все, що стосується повного приводу, зниженого ряду, блокувань диференціалів - не змінилось.
Всі варіанти автомобіля пропонуються в Україні одразу з подвійною кабіною, повним приводом Super Select 4WD, новим потужним 204-сильним турбодизелем. Покупці можуть обирати коробку передач ("механіка" або "автомат") та одну з трьох комплектацій.
Модель Mitsubishi L200 Invite пропонує широкий спектр функцій, серед яких системи ABS та EBD, система стабілізації та контролю тяги, фронтальні та бічні подушки безпеки, а також надувні шторки. Додатково передбачена подушка безпеки для коліна водія, повний привід з можливістю блокування заднього диференціала, двозонний клімат-контроль, підігрів передніх сидінь, кольоровий 7-дюймовий дисплей на приладовій панелі та система вибору режимів руху. Автомобіль обладнаний легкосплавними 16-дюймовими колесами. Ціна Mitsubishi L200 2.4L 204 Invite 6МТ стартує від 1,83 млн грн або $44 тисяч.
На рівень вище знаходиться Mitsubishi L200 Intense, де додано: система допомоги при спуску з гори, передні та задні датчики паркування, круїз-контроль, система запобігання фронтальних зіткнень, моніторинг "сліпих зон" дзеркал, попередження про перехресний рух позаду, мультимедійна система, камера заднього огляду, підігрів керма, безключовий доступ та запуску двигуна, покращене оздоблення сидінь тканиною з прострочуванням, сріблясте оздоблення в салоні, легкосплавні 18-дюймові колісні диски, LED-фари тощо. Вартість Mitsubishi L200 2.4L 204 Intense 6МТ - від 1,98 млн грн або $47,7 тис.
Найвищою версією є Mitsubishi L200 Ultimate, яка має ряд унікальних характеристик: комбіноване шкіряне оформлення інтер'єру, електричне регулювання сидіння водія, а також система охолодження салону з дефлекторами для пасажирів на задньому ряду. Ціна на Mitsubishi L200 2.4L 204 Ultimate 6AT стартує від 2,2 мільйона гривень або $53 тисяч.
Повна комплектація Mitsubishi L200 включає в себе LED-освітлення, елегантні 18-дюймові сірі диски, систему моніторингу "сліпих зон" та контроль за дотриманням смуги руху, а також підігрів керма і сидінь, і вентиляцію для задніх пасажирів. Проте, враховуючи розміри автомобіля, було б доречно додати також систему кругового огляду, а не обмежуватися лише камерою для заднього виду. На жаль, нові потужні моделі трохи підняли свою ціну: зростання становить від $3 до $6 тис., в залежності від конкретної версії.
Якщо ви шукаєте пікап і маєте достатньо коштів, тоді варто розглянути покупку. У попередньому огляді я вже зазначав, що новий Mitsubishi L200 має всі шанси стати найкращим пікапом у своєму сегменті. Його перемога в конкурсі "Автомобіль Року" підтверджує це: моя думка поділяють багато інших українців.
Тепер пікап Mitsubishi L200, здається, виходить за межі своїх традиційних можливостей і набуває нового характеру. Він вже не просто "робоча конячка" для бізнесу, а стає "фановим пікапом" для особистого використання, і це стало можливим завдяки новому потужному двигуну та вражаючій плавності ходу. А про що ще говорити? Чудова система повного приводу, здатність витримувати навантаження до тонни і просторий кузов залишаються на місці, що свідчить про високу практичність цього автомобіля. Отже, новий потужний Mitsubishi L200 має безліч переваг і талантів, які цілком виправдовують його ціну.