У магазинах формату "супермаркет" відбуваються порушення прав українських громадян: які дії заборонені працівникам охорони.
У супермаркетах і магазинах охоронці часто працюють не безпосередньо, а через сторонні охоронні фірми, тому не є співробітниками самих торгових точок. Через це вони не мають законного права вимагати з покупців компенсацію за пошкоджений товар. Якщо ж охоронці наполягають на оплаті, це є порушенням закону.
Експерти з організації "Захисту прав споживачів" наголошують: усі питання, що стосуються товару, потрібно вирішувати виключно з працівниками магазину. Крім того:
"Охоронці не можуть диктувати, як поводитися з товаром, адже вони часто не є представниками самого магазину. Вимога компенсувати вартість пошкодженого товару є серйозним порушенням закону. У подібних ситуаціях слід звертатися до правоохоронних органів," - зазначено в повідомленні.
При цьому підкреслюється: якщо охоронець наполягає на оплаті, покупцеві слід наполягати на перегляді записів з камер відеоспостереження. Це потрібно для того, щоб довести свою невинуватість.
Проте, експерти підкреслюють, що це не завжди призводить до бажаного результату. У таких ситуаціях оптимальним рішенням буде звернення до поліції.
Супермаркети вводять українців в оману щодо повернення товарів.
Водночас, повідомили в Держпродспоживслужбі, українські супермаркети, магазини та інші торговельні заклади зобов'язані проводити обмін непродовольчих товарів, проданих за акцією. Однак литше якщо товар перебуває в належному стані. Відмова ж від цього є порушенням законодавства. Там зазначили:
Важливо зазначити, що повернення товару можливе лише в тому випадку, якщо він не був у вживанні. Також необхідно дотримуватись умов збереження:
Як повідомляв OBOZ.UA, також у супермаркетах та інших закладах торгівлі можуть обважувати своїх покупців - використовуючи ваги, які не пройшли повірки. Однак це є порушенням прав споживача. А тому покупці можуть звертатися зі скаргою до Держпродспоживслужби або до суду.