Яскравий характер: відкриття незвичайного кросовера JETOUR DASHING.
Не всі, хто побачив цей автомобіль, зможуть миттєво визначити його марку та модель. Однак, звернути на нього увагу вдасться кожному, адже ігнорувати його просто нереально!
Поруч з Jetour Dashing автівки більш звичних для українців брендів виглядають немов гвинтовий літак на фоні космічного літального апарата. І це не лише наші асоціації, а ідея самого виробника, яку й було цілеспрямовано втілено в життя. Вона зветься Mecha, або "футуристичний проблиск". Зазвичай подібний вигляд мають або концепти,або надсучасні електрокари, а тут - серійне авто з ДВЗ. Цікаво? Нам теж, тож поспішаємо розібратися, що це за диво.
Звісно ж, це кросовер - найпопулярніший сьогодні формфактор. За габаритами (довжина 4590 мм, ширина 1900 мм, висота 1685 мм та колісна база 2720 мм) конкурентами Jetour Dashing можна вважати таких добре відомих нам гравців, як Hyundai Tucson, Nissan Qashqai та Kia Sportage. Проте Dashing сприймається як гість із преміального сегмента, хоча коштує відчутно дешевше більшості зазначених моделей.
Погляньте хоча б на дверні ручки, що ховаються у площині кузова. На стрімкий купеподібний профіль, захоплюючу комбінацію плавних і прямих ліній, цікаву конфігурацію зовнішнього освітлення. Світлодіодні смуги, що забралися майже на капот - це денні ходові вогні, а ось адаптивне головне світло "замасковане" у верхніх зовнішніх кутах величезної радіаторної решітки - таке рішення тепер у тренді. Задні ліхтарі притягують погляд дивовижним малюнком у стилістиці фінішного прапорця, відмашкою якого зазвичай відмічають переможця перегонів. А ще закладаємося, що ключа такої форми ви не бачили! Дивовижний зразок сміливої дизайнерської думки, проте зручно лежить у руці. Втім, поспішаємо взятися за дверну ручку, що її Jetour Dashing люб'язно висунув нам назустріч, адже в салоні теж вистачає оригінальних, стильних і трендових рішень.
Насамперед, увагу привертають чіткі горизонтальні лінії мінімалістичного дизайну приладової панелі, які вдало підкреслені багатобарвним LED підсвічуванням. Окрім цього, вражають високоякісні матеріали обробки: фактурний м'який пластик, преміум шкіра з якісного замінника та замша. Остання на сьогодні є дуже популярною в автомобільній індустрії, її активно використовують провідні світові бренди. Проте таке майстерне тиснення, як на правій частині торпедо Jetour Dashing, ми не спостерігали на замшевих панелях інших виробників. Крім того, замша чудово доповнює бокові частини сидінь, що не лише підвищує естетичність, а й забезпечує зручність, оскільки без цих вставок сидіння з перфорованої екошкіри були б менш комфортними. Завдяки цьому сидіння надійно фіксують тіло під час поворотів, а кермо Jetour Dashing також виконане з тієї ж екошкіри, що підкреслює гармонійність усієї обробки.
Салон Jetour Dashing дуже світлий завдяки надвеликому 75-дюймовому люку, дуже просторий та ще й найширший у своєму класі, на чому особливо наголошує виробник. Задля перевірки цього факту ми спеціально запросили знайомого бійця, кремезного дядьку зростом 196 см з широчезними плечима.
Виявилося, що твердження це цілком правдиве: наш велетень розмістився вельми зручно і особисто відзначив, що за обсягом місця для плечей Jetour Dashing перевершує не лише конкурентів, але й вищі класом автівки. І над головою дуже високим людям цілком вистачає простору, і для ніг його вдосталь.
Проте це в основному стосується задньої частини інтер'єру. Що стосується передньої, нашому "тестовому дядьку" було досить непросто потрапити всередину. Це пов'язано з тим, що дверний отвір спереду має достатньо вузьку форму, а верхня частина, що нагадує трикутник, вимагає значного нахилу голови. Крім того, передні сидіння Jetour Dashing, хоча і вражають своїм аерокосмічним дизайном, на відміну від задніх, мають нерегульовані підголівники, які виявилися замалими для людини з ростом 196 см.
Інша частина нашої тестової команди, учасники зростом від 175 до 185 см, не стикнулися з жодними труднощами на передніх сидіннях кросовера. Навпаки, всі зазначили надзвичайно комфортну посадку. Отже, можна зробити висновок, що Jetour Dashing переважно підходить для дуже високих людей на задньому ряді, тоді як особи середнього зросту або трохи вище можуть насолоджуватися комфортом у будь-якому місці.
Розібравшись з нюансами внутрішнього планування та оздоблення, переходимо до оснащення салону. Перш за все увагу до себе привертає центральний дисплей. Він просто величезний, діагоналлю 15,6 дюйма - і це, здається, рекорд, адже у конкурентів екрани значно менші. І навіть не у конкурентів: до прикладу, у BMW X3 діагональ становить 14,9 дюйма.
Варто зазначити, що центральний дисплей у Jetour Dashing виконує ключову роль, адже саме через нього здійснюється управління всіма функціями автомобіля: від налаштувань бокових дзеркал і висоти відкриття багажника до регулювання температури та режимів зовнішнього освітлення. У салоні практично немає фізичних кнопок! Навіть функція обігріву сидінь активується та налаштовується через екран. Чи доведеться нам морозного ранку довго чекати, поки завантажиться мультимедійна система, щоб активувати бажаний підігрів? Ми певною мірою сумнівалися у цьому, але швидкість завантаження системи, що працює на потужному процесорі Qualcomm, виявилася вражаючою. При позитивній температурі повітря дисплей запускається миттєво, а при -5 градусах потрібно дочекатися лише кількох секунд. Загалом, мультимедійна система запускається навіть швидше, ніж у деяких японських аналогів, що нас приємно здивувало. І якщо ми вже заговорили про обігрів сидінь, варто також згадати про вентиляцію, яка доступна навіть у базовій комплектації Jetour Dashing – це ще один приємний сюрприз!
Коли екран активується, очі просто розбігаються від різноманіття можливостей! Розпочнемо з одного з найважливіших аспектів для водія – системи кругового огляду. Вона забезпечує вражаюче зображення з високою деталізацією і пропонує кілька режимів, серед яких є й 3D. На великому дисплеї це виглядає неймовірно. Ви можете вибрати потрібний ракурс і навіть змінювати масштаб зображення спереду чи ззаду автомобіля. Помітити щось поруч з Jetour Dashing, спостерігаючи за величезним і яскравим зображенням системи огляду, – це справжнє мистецтво!
Продовжимо з огляду на велику кількість різноманітних параметрів, які можна налаштувати – від кольорів підсвічування салону до чутливості електронних помічників водія. Як уже зазначалося, навіть положення бічних дзеркал регулюється через меню, а при бажанні можна також налаштувати сидіння за допомогою екрана. Однак у випадку з моделлю Jetour Dashing існує виняток: тут доступні традиційні кнопки регулювання, розташовані збоку від крісел.
Спочатку звертатися до екрана з усіма запитами було дещо незручно, але лише на початку, адже швидко звикаєш до цього формату. Виявляється, що все набагато простіше, ніж уявлялося спочатку, адже Dashing майстерно надає підказки щодо правильних дій. Наприклад, для налаштування дзеркал все відбувається за чітким алгоритмом: спочатку потрібно вибрати на екрані, яке дзеркало потрібно відрегулювати, а потім задати бажане положення, використовуючи кнопки на кермі.
Можна подумати, що Jetour Dashing намагається все ускладнити, але ні. Інколи бортове меню значно спрощує деякі операції. Наприклад, одним натисканням віртуальної клавіші на дисплеї можна увімкнути дуже зручний режим провітрювання, коли Jetour Dashing одночасно опускає ліве переднє та праве заднє бокове скло сантиметрів на п'ять, створюючи в салоні приємний протяг.
Apple CarPlay та Android Auto? Так, і ще й бездротові! Додатково, завдяки функції Mirror Screen, центральний екран Jetour Dashing може відображати вміст вашого смартфона.
Варто зазначити, що цей автомобіль майже на 99% спілкується українською мовою. Лише невеликий відсоток текстів у бортовому меню представлений англійською (наприклад, ви завжди помітите фразу "Jetour always at your command" у верхньому лівому кутку дисплея) та деякими термінами з корпоративного сленгу. Ми навіть натрапили на досить цікавий напис "Мілейг подорожував". Спочатку ми щиро пораділи за Мілейга-мандрівника, адже в наш час не кожен може дозволити собі подорожі. Але потім з'ясувалося, що Мілейг - це ми самі, оскільки саме так Jetour Dashing відображає наш пробіг у тріп-комп'ютері. Це анітрохи не дратує, а навпаки, викликає усмішку. Справжня заслуга перекладачів полягає в тому, що, незважаючи на масштабність меню, вони змогли його якісно адаптувати.
Після того, як насолодився величезним екраном, його яскравими кольорами, високою роздільною здатністю та чутливістю до дотику (він навіть реагував на палець, захований у шкіряній рукавичці!), починаєш помічати інші цікаві деталі. Наприклад, майданчик для смартфона: він не лише вміщує пристрій будь-якого розміру та обладнаний бездротовим зарядним пристроєм, але й має систему вентиляції! Це вкрай корисно, адже під час бездротового заряджання телефони можуть сильно нагріватися. Крім того, інтер'єр нового Jetour Dashing приємно вражає своїм ароматом - можемо це підтвердити, адже ми були першими, хто випробував цей конкретний автомобіль. Це ненав'язливий, тонкий запах, який зазвичай властивий набагато дорожчим моделям.
Завершуючи опис інтер'єру, ми хочемо підкреслити справді унікальну функцію, яку раніше не зустрічали в інших автомобілях: Jetour Dashing має вміння оцінювати якість повітря. Індикатор забруднення мікроскопічними частинками PM 2.5, поряд із показником зовнішньої температури, розташований на дверях. І, що найцікавіше, він дійсно працює – ми це підтвердили на власному досвіді. Коли ми заїхали на парковку, де охоронці щойно запустили піч, показник з "5" швидко зріс до "13". Для довідки, за даними ВООЗ, нормою є середньорічний рівень, що не перевищує 10 мкг/м3. У світлі того, що Київ часто займає сумні позиції в рейтингах якості повітря, можливість Jetour Dashing не лише вимірювати забрудненість, а й очищувати повітря за допомогою спеціальних фільтрів видається надзвичайно корисною.
Але вже настав час вирушати, тож давайте нарешті ознайомимося з тим, що є рушійною силою цього кросовера. Виробник пропонує цікавий підхід, адже обидві доступні комплектації Jetour Dashing, Premium і Prestige, мають абсолютно різні варіанти двигунів та трансмісій. У базовій комплектації Premium ви знайдете 1,5-літровий двигун у парі з 6-ступеневим роботизованим трансмісією DCT, тоді як у топовій версії Prestige ви отримаєте поєднання 1,6-літрового мотора та 7-ступеневого робота з подвійним мокрим зчепленням.
У нашому тестуванні ми розглядаємо комплектацію Prestige, тому зосередимося на 1,6-літровому двигуні. Схоже, що єдине, що об'єднує його з "молодшим" 1,5-літровим мотором, це те, що обидва є бензиновими турбованими варіантами з інтегрованим випускним колектором. Проте, далі починається ряд суттєвих відмінностей. Наш 1,6-літровий двигун набагато потужніший за 1,5-літровий: 190 к.с. проти 147 к.с. та 275 Нм в порівнянні з 210 Нм відповідно. Крім того, він виготовлений повністю з алюмінію, тоді як 1,5-літровий має чавунний блок. Цей двигун також обладнаний безпосереднім впорскуванням замість послідовного, а також подвійною системою зміни фаз газорозподілу. Тому не дивно, що, незважаючи на значно вищі показники потужності та обертального моменту, його витрата пального практично така ж, як у 1,5-літрового: 8,4 л/100 км проти 8,2 л/100 км у змішаному циклі. Цей паспортний показник цілком підтверджується даними бортового комп'ютера: Jetour Dashing споживає саме стільки, скільки і обіцяє.
Тестовий кросовер демонструє відмінну керованість. Хоча виробник не наводить даних про динаміку розгону, її можна вважати цілком задовільною: Jetour Dashing швидко реагує на натискання педалі акселератора, а характерне "посмикування", яке часто спостерігається у трансмісій з подвійним зчепленням на невеликих швидкостях, тут практично не відчувається. Також водію буде зручно вибрати напрямок руху, адже перемикач режимів трансмісії розташований на правій рукоятці під кермом.
Кокпіт в Jetour Dashing виявився досить практичним у використанні, нагадуючи концепцію i-Cockpit від Peugeot. Однак, на відміну від останнього, де інформацію з невеличкого дисплея потрібно спостерігати зверху керма, у Dashing її видно прямо крізь кермо, що обумовлено його формою: як можна побачити на зображенні, воно не зовсім кругле. Механізм обертання керма, що складає 2,5 оберти від упору до упору, не викликає дискомфорту. Єдине побажання стосується оздоблення: було б краще, якби поверхня була менш слизькою. Також варто зазначити, що на кермі є багатофункціональна кнопка, призначення якої водій може налаштувати за своїм бажанням. Ми обрали функцію підігріву і залишилися задоволені: вона легко активується і добре справляється зі своєю задачею.
Jetour Dashing Prestige обладнаний великими 20-дюймовими колесами, які, хоч і є досить значними для свого класу, не заважають йому залишатися комфортним. Це стало можливим завдяки багатоважільній задній підвісці, яка ефективно поглинає нерівності дороги. Кросовер впевнено долає асфальтові хвилі, не стрибає на лежачих поліцейських і зберігає стабільність у поворотах. Кліренс у 160 мм достатній для міських умов і легких ґрунтових маршрутів, де переднього приводу, яким оснащений Jetour Dashing, цілком вистачає. Також варто підкреслити відмінну шумоізоляцію салону на різних покриттях, а також високу якість збірки: навіть на бруківці жодна деталь не видає скрипів.
Що ще можна сказати про його образ? Напевно, варто згадати про сучасний комплекс систем безпеки та водійських асистентів. Він включає в себе технології, які контролюють сліпі зони, адаптивний круїз-контроль, а також функцію автономного екстреного гальмування і систему попередження про можливі зіткнення ззаду.
Залишається лише згадати про ціни, і ця пам’ять повинна радувати наш гаманець, адже Jetour Dashing починає свою цінову лінійку з 1 030 000 грн за версію Premium. Наразі вона навіть доступніша - всього 970 000 грн завдяки акційній пропозиції. Щодо топової комплектації Prestige, знижок наразі немає, проте цінник у 1 150 000 грн виглядає досить привабливо для автомобіля з такими характеристиками та оснащенням.
Ще одним важливим аспектом, що підтримує вибір Jetour Dashing, є умови гарантії. Це особливо варто зазначити тим, хто все ще має сумніви щодо китайських автомобілів. Отже, нові моделі Jetour Dashing в Україні пропонують гарантію на 60 місяців або 150 000 км пробігу. Крім того, гарантія від наскрізної корозії кузова діє на весь період гарантії автомобіля. Багато з ключових компонентів, таких як паливні форсунки, насоси, стартери, різноманітні ремені, амортизатори та інші, мають гарантію на 36 місяців або 60 тисяч км.
Запрошуємо вас особисто ознайомитися з Jetour Dashing, адже цей досвід обов'язково залишить яскраві враження. Цей автомобіль вирізняється своєю яскравістю, інноваційністю та унікальними характеристиками.