Зупинка метрополітену в Києві: експерт з енергетики аналізує загрози блекаутів для електричного транспорту.


Автобуси не зможуть компенсувати відсутність метро, тролейбусів та трамваїв.

Остання хвиля російських нападів на енергетичну інфраструктуру України ризикує призвести до повної зупинки роботи метрополітену, трамваїв та тролейбусів не тільки в Києві, а й у багатьох інших областях країни.

В'ячеслав Скриль, інженер-енергетик та один із засновників громадської організації "Пасажири Києва", поділився своїми думками щодо можливості такого розвитку подій та його потенційних наслідків, інформує ТСН.

Робота електротранспорту залежить не лише від доступності електроенергії, а й від стану інфраструктури (на відміну від побутових споживачів). В'ячеслав Скриль назвав два ключові фактори, що можуть буквально паралізувати міський транспорт.

На сьогоднішній день для Києва переважно спостерігається перший сценарій. Енергетики ліквідовують пошкодження протягом 1-3 днів, після чого транспорт відновлює свою діяльність. Тягові підстанції столиці наразі користуються пріоритетом у забезпеченні електроенергією, тому дефіцит генерації їх поки що не торкається. Проте ситуація може змінитися в будь-який момент.

У разі, якщо нестача електроенергії досягне небезпечного рівня, рішення про транспорт можуть приймати політики замість інженерів. На цьому етапі варто очікувати радикальних заходів, включаючи повну зупинку електричного транспорту.

"Є ймовірність, що буде прийнято політичне рішення щодо призупинення функціонування електротранспорту, щоб звільнити наявні енергетичні ресурси для забезпечення населення та важливих підприємств", - підкреслив В'ячеслав Скриль.

Київська адміністрація вважає метрополітен основним пріоритетом у системі громадського транспорту, закриваючи трамвайні та тролейбусні маршрути навіть при незначних труднощах, але намагаючись зберегти роботу метро до останнього. Чи виправдана така стратегія?

Експерт ставить це під сумнів. Метро інтегроване в єдину міську інфраструктуру, і якщо пошкоджено поверхневі мережі, підземка теж зупиниться. Так сталося 23 листопада 2022 року під час повного блекауту в Україні.

Перші ознаки перевантаження вже починають проявлятися. Нещодавно на станції "Політехнічний інститут" сталося короткочасне відключення електроенергії. Хоча ці інциденти є лише тимчасовими, вони вказують на потенційні загрози для електромережі.

Найгірший сценарій: після масованих атак енергосистема може вивести метро з ладу на 2-3 дні. Проте В'ячеслав Скриль вважає, що повне закриття транспорту недоцільне - за енергетичного дефіциту пасажиропотік і так зменшиться, і краще адаптувати роботу під реальні потреби.

Припинення роботи всіх видів електротранспорту відкине Київ на рівень 1959 року, коли метро ще не було запущено. Автобуси не зможуть компенсувати ці втрати: навіть у разі повної мобілізації наявних ресурсів, сучасного автопарку недостатньо, щоб замінити метро, яке обслуговує мільйони людей.

Енергетик зазначив, що електричний транспорт використовує незначну кількість енергії, тому його повне відключення не є економічно обґрунтованим.

Раніше на порталі Знай було висвітлено тему життя без графіків: у яких регіонах не планують відключення електрики та з яких причин.

Крім того, ми повідомляли, що заберуть майно за борги: коли будуть вилучати житло.

Також портал інформував про зимову тисячу за рахунок дітей та бідних: де насправді держава братиме гроші.

Related posts