Тема, яку важко обговорювати. У Росії приховали дані про підвищення цін.
Росстат не опублікував покомпонентні дані щодо інфляції за останній звітний місяць -- вересень.
Згідно з інформацією, наданою The Moscow Times, йдеться про докладні дані, які показують, як змінилися ціни на різні товари та послуги, що входять до "споживчого кошика" Росстату.
Загальний показник інфляції за вересень було оприлюднено Росстатом 11 жовтня. Незважаючи на те, що з того часу пройшло більше двох тижнів, докладні дані досі не з’явилися ні на веб-сайті Росстату, ні в Єдиній міжвідомчій інформаційно-статистичній системі (ЄМІСС).
Для визначення місячної інфляції Росстат аналізує вартість приблизно 500 різних товарів і послуг, тоді як для тижневої інфляції береться до уваги близько 100 позицій.
За останніми даними за місяць, інфляційні темпи у вересні знизилися до 8,6%, порівняно з 9% у серпні та 9,1% у липні. На середину жовтня, згідно з тижневими звітами, показник ще трохи зменшився до 8,5%.
Після вторгнення в Україну російська влада вже засекретила всю митну статистику, дані про склад золотовалютних резервів ЦБ і дозволила великим компаніям не розкривати фінансові показники. У 2023 році під гриф "таємно" потрапили дані про видобуток нафти і газу, а у 2024 році, після серії нальотів українських дронів, -- статистика виробництва бензину і дизпалива.
На фоні зростаючих втрат в Україні з відкритого доступу зникли дані про чисельність людей з інвалідністю, а також детальна демографічна інформація, що дозволяла побічно оцінити реальну кількість загиблих у війні. У 2024 році було закрито 22% видатків федерального бюджету для публічного огляду. У 2025 році ця частка може зрости майже до 30%.
Згідно з попередніми даними, у жовтні 2024 року Державна дума Росії затвердила в першому читанні зміни до Бюджетного кодексу, що дозволяють збільшити витрати федерального бюджету цього року на 1,5 трлн рублів без необхідності вносити додаткові поправки.
Згідно з пояснювальною запискою, законопроєкт підготовлено для забезпечення можливості виділення додаткових бюджетних асигнувань на пріоритетні цілі, визначені президентом.
Додаткові видатки планується забезпечити за рахунок рішень уряду про збільшення бюджетних асигнувань резервного фонду. Це дасть змогу оперативно реагувати на ризики, що виникають, до кінця 2024 року, зазначено в документі. Міністр фінансів Антон Силуанов зазначив, що в поточному році виникають додаткові потреби за низкою завдань.
У законопроєкті не визначено джерел фінансового забезпечення пропонованого законопроєктом збільшення у 2024 р. загального обсягу видатків федерального бюджету.
Зазначимо, що раніше експерти Стокгольмського інституту економіки перехідного періоду при Стокгольмській школі економіки (NIER) висловили думку, що твердження російських властей про стійкість економіки агресора до західних санкцій і її нібито стрімкий розвиток, незважаючи на відключення від SWIFT і обмеження в постачаннях товарів і технологій, можуть бути неправдивими. Крім того, раніше міністри фінансів восьми країн ЄС підкреслили, що Кремль поширює неправдиву інформацію про відсутність негативного впливу західних санкцій на російську економіку.
25 жовтня 2024 року Центральний банк Росії збільшив процентну ставку до 21%.