Огляд тест-драйву Nissan Qashqai: плюси та мінуси нової версії гібридного кросовера.
Кросовер Nissan Qashqai - це найбільш популярна модель японського автовиробника в Європі, і український ринок в цьому плані не є винятком. Тому до оновлення бестселера завжди прикуто більше уваги. Журналісти РБК-Україна провели тиждень з новинкою, набрались певних вражень та діляться своїми висновками.
Після трирічного циклу виробництва Qashqai пройшов рестайлінг, в результаті якого його дизайн став більш сучасним і узгодженим із новими моделями японського бренду, такими як електрокар Nissan Ariya та оновлений кросовер Juke. Однак, певна частина водіїв, які не так пильно стежать за новинками автомобільного світу, іноді плутають нашого героя тесту з іншими виробниками з Азії.
Незважаючи на все, замість традиційної V-подібної решітки радіатора на передній частині автомобіля з’явився стильний широкий "гриль", що містить інтегровані, але водночас окремі елементи діодного освітлення. Фари ж стали значно меншими і мають двоповерхову конструкцію: на верхньому рівні розміщені денні ходові вогні, а нижній займають матричні фари.
На задній частині автомобіля уважні водії можуть зауважити ліхтарі з новим дизайном та більш виразний бампер. Варто відзначити, що стандартна оптика має біло-прозорий вигляд, завдяки чому контрастні елементи виглядають більш вражаюче. Тестовий автомобіль також був укомплектований опційним пакетом зовнішнього оформлення N-Design, що включає спортивні деталі та 20-дюймові колеса замість стандартних 18 або 19 дюймів. Крім цього, для цієї моделі доступні кілька нових кольорів кузова, серед яких зелений, в який пофарбовано тестовий кросовер, є одним з варіантів.
Слід підкреслити переваги системи кругового моніторингу в японських автомобілях. По-перше, камери встановлені на висоті, завдяки чому навіть після поїздок по дощових маршрутах вони забезпечують відмінну видимість. Крім того, траєкторії руху автомобіля відображаються з високою точністю — мінімальний запас, і при цьому графіка не перекриває сторонні об'єкти. Додатково, система кругового огляду отримала нові режими, включаючи тривимірний вигляд та функцію "прозорого капота".
Зміни в інтер'єрі оновленої моделі автомобіля не є такими суттєвими, як у зовнішньому вигляді. Найважливіші нововведення стосуються оздоблювальних матеріалів та фірмового інфотейнменту. Нова медіа-система працює на базі операційної системи Android і тепер має вбудовані карти Google, а також більш вдосконалений голосовий асистент. Примітно, що система автоматичного паркування отримала можливість запам'ятовувати часто використовувані місця для паркування.
Також топові комплектації після оновлення можуть похвалитись оздобленням торпедо та трансмісійного тонелю штучною шкірою - алькантарою. З одного боку, це справді ефектно та зовсім не так, як у більшості конкурентів. До того ж, у сонячну погоду таке покриття мінімізує "зайчики" від скла та пластику, які можуть сліпити водія та пасажирів.
Але питання практичності... Є певне побоювання, що у зоні контакту рук та особливо ліктів, біля джойстика коробки передач, з часом вона може витертись, а про пролиту каву поблизу підстаканника навіть і думати не будемо.
Крісла переднього ряду з оновленням також отримали функцію масажу. Звичайно, за доплату. Масаж має три програми, які впливають на зони попереку та спину. Активується він кнопкою на самому кріслі. А ось керувати режимами треба вже через центральний екран.
Відчувається, що інженери приділили увагу як переднім, так і заднім пасажирам. Звісно, наявність підлокітника з парою підстаканників і роз'ємами для зарядки смартфонів уже не є чимось новим. Але ось задні двері, що відкриваються щонайменше на 90 градусів, дійсно можуть вразити, адже така опція нечасто зустрічається. Особливо це буде корисно для батьків, яким доводиться час від часу встановлювати дитячі автокрісла.
У Qashqai з гібридною силовою установкою багажний відсік трохи зменшився в обсязі в порівнянні з моделями без електрифікації. Зокрема, зліва в багажнику версії E-Power під великим пластиковим покриттям розташований акумулятор, що зменшує корисний простір до 455 літрів, замість 504 літрів у неелектрифікованих варіантах.
Він має досить незвичний вигляд, що іноді ускладнює використання всієї ширини відсіку. Проте під основною підлогою вдалося знайти місце для майже повнорозмірного запасного колеса 215/55 R18 (яке є стандартним для базових версій), а також там розташований сабвуфер від Bose.
Тестовий автомобіль оснащений системою послідовного гібриду e-Power. Сумарна потужність силової установки становить 190 к.с., машина доступна лише з переднім приводом. У гібридній силовій установці e-Power використаний бензиновий турбований трициліндровий двигун на 1,5 л з безпосереднім упорскуванням та системою зміни ступеня стиснення.
Завдяки цій системі мотор може максимально ефективно працювати у різних режимах. Так, на низьких оборотах, коли не працює турбіна, ступінь стиснення піднімається до 14:1. За рахунок цього підвищується ефективність згоряння бензину та віддача двигуна. А коли в роботу на повну силу набирає турбонадув, то для запобігання виникненню детонації двигун зменшує ступінь стиснення до 8:1.
Цікаво відзначити, що бензиновий двигун не з'єднаний із колесами, а служить джерелом живлення для генератора, який заряджає акумулятор і забезпечує електродвигун енергією. Саме електродвигун безпосередньо приводить у рух колеса. Тут немає традиційної коробки передач; її функцію виконує редуктор, розташований безпосередньо на передній осі, сполучений в одному корпусі з електродвигуном.
Коли автомобілісти бачать, що перед ними гібрид, одразу виникає питання про витрату палива. З цим параметром у Nissan Qashqai все дуже залежить від умов експлуатації. Так, якщо авто пересувається у місті, то за концепцією та витратою енергії (від ДВЗ та електромоторів) воно наближається до електромобіля - тобто у щільному трафіку "їсть" менше, ніж на швидкості по трасі. Тобто у місті легко можна вкластись у 5,8-6 літра на 100 км пробігу. Якщо їхати 110-130 км/год по незавантаженій дорозі, то машина витрачає не більше 6,6 літра на кожні 100 км дороги. Насправді, це доволі скромний апетит, якщо враховувати розміри японського кросовера.
Цікаво, що Nissan Qashqai має можливість працювати в повністю електричному режимі — не випадково в багажнику місце зайнято для батарей. Проте не слід очікувати на тривалі поїздки без бензину: автомобіль може проїхати лише 3-4 км без використання пального, і тільки за умови, що швидкість не перевищує 20-30 км/год. Цього цілком вистачить для коротких поїздок по парку або на тих ділянках дороги, де в'їзд автомобілів з ДВЗ заборонений. Так, такі зони вже існують у кількох країнах Європейського Союзу.
Є ще одна "фішка", яка ріднить гібридний кросовер з електромобілями. Це "однопедальний" режим, або ж e-Pedal. Коли він увімкнений, то при мінімальному знятті ноги з педалі акселератора активується максимальний рівень рекуперації, який повертає кінетичну енергію у батарею. І працює вона до повної зупинки авто. Простими словами, можна не тиснути на гальма, а просто при необхідності загальмувати - відпустити "газ". Але перш ніж довіряти електроніці, не буде зайвим поекспериментувати. Адже на дорозі бувають ситуації, коли без класичних гальм не обійтись.
Не зважаючи на 20-дюймові колісні диски та досить вагомі динамічні характеристики, наш тестовий автомобіль вразив своєю плавністю ходу. Звичайно, підвіска та низькопрофільні шини не справляються з серйозними хвилями або тріщинами на старому асфальті. Проте, невеликі ями, поздовжні хвилі та інші недоліки дорожнього покриття залишаються десь під колесами.
Японський кросовер має певні можливості для їзди по бездоріжжю. Кліренс у 175 мм є досить зручним, що дозволяє легко під'їжджати до бордюрів або впевнено долати зимові "наледі" на неочищених дорогах. Крім того, завдяки електронній імітації міжколісного диференціалу, "Кашкай" здатен рухатися навіть тоді, коли одне з ведучих коліс втрачає зчеплення з поверхнею. Проте не слід забувати, що Nissan Qashqai E-Power є лише передньопривідним автомобілем.
У Україні стартова ціна на Nissan Qashqai становить 1 116 090 гривень. За ці кошти покупці отримують автомобіль у базовій версії з двигуном потужністю 140 кінських сил. Всього доступно п'ять варіантів комплектацій. Особливо цікаво, що найпотужніша гібридна система E-Power з 190 к.с., яка була на тестовому автомобілі, може бути встановлена на будь-яку комплектацію – від базового рівня до найдорожчої. Ціна на такий гібрид коливається від 1 590 950 до 1 982 000 гривень.
Плюси та мінуси Nissan Qashqai
Основні переваги героя нашого дослідження: