У Києві можливе обвалення мостів: скільки ще прослужать мости Метро та Патона?
Які висловлювання київських посадовців щодо проблеми з мостами та які кроки вони мають намір вжити для її вирішення?
У Києві знову заговорили про аварійність мостів Метро та Патона. Експерти стверджують, що вони можуть впасти у будь-який момент.
Обидві переправи найстаріші у місті: міст Патона експлуатується від 1953 року, а міст Метро - 1965 року.
ТСН.ua вже надавав вичерпну інформацію про технічний стан обох мостів. Вони давно вичерпали свій ресурс і зараз працюють з безліччю обмежень. Отже, ризик виникнення неочікуваних ситуацій цілком реальний. Саме тому фахівці піднімають тривогу щодо стану мостів і наголошують на потребі термінового ремонту.
Олег Попенко, фахівець у сфері інфраструктури, підкреслює, що в період 2019-2020 років керівництво Києва оголошувало про те, що 95% мостів і мостових переходів у столиці потребують термінового капітального відновлення.
"Тоді ми аналізували ситуацію з мостами в рамках роботи Громадської ради при КМДА. Піднімалося питання термінового проведення технічної перевірки та аудиту всієї критично важливої інфраструктури Києва. На жаль, наші заклики залишилися без уваги. У той час ситуація з мостами вже була дуже напруженою, а сьогодні вона не просто критична, а досягла катастрофічних масштабів. Це вимагає термінового втручання, причому не лише з боку міської влади, але й на державному рівні", - зазначає Олег Попенко, експерт з інфраструктурних питань, у розмові з ТСН.ua.
Експерт додає, що з мостами в Києві справжня біда. Є проблеми з Південним та Північним мостами, які роками ремонтують, а результат від цього нульовий. Міст Патона вже не витримує тої кількості транспорту, який по ньому курсує навіть після обмежень.
На мосту Патона закрито рух транспорту по обох крайніх смугах через загрозу обвалу. Хоча це рішення стало тимчасовим заходом, міст вже чотири роки функціонує в таких умовах, і жодних дій для його ремонту не вжито. Ситуація з мостом Метро також викликає занепокоєння, адже там продовжують курсувати потяги метро, що створює ризики для пасажирів. Якщо говорити про мости по всьому Києву, то вони перебувають у ще більш критичному стані: спостерігаються обвалення, облисіння, а також відпадання окремих конструкцій. На жаль, влада не має актуальної інформації щодо технічного стану мостових переходів у столиці та інших регіонах України, зазначає експерт у сфері інфраструктури.
ТСН.ua звернувся до КМДА з запитом про дату останнього обстеження мостів Метро та Патона, а також про результати цих перевірок.
У Департаменті транспортної інфраструктури повідомляють, що найновіше обстеження мосту Метро відбулося у 2023 році.
У той час було здійснено в рамках підготовки проектно-кошторисної документації для об'єкта: "Відновлення з адаптацією автодоріг мосту Метро через річку Дніпро" (Запобіжні заходи проти аварій).
"За результатами висновків обстеження встановлено, що залишковий ресурс споруди вичерпано. Міст працює в обмеженому режимі по вазі", - повідомив на запит ТСН.ua Роман Лелюк, заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.
Посадовець додає, що до моменту реставрації з пристосуванням мосту, з метою недопущення аварійних ситуацій та неконтрольованих руйнувань на споруді, а також для можливості не закривати рух на мосту, станом на сьогодні, згідно до розробленого проєкту, на об'єкті виконуються протиаварійні роботи, в рамках яких будуть встановлені тимчасові металеві підтримуючі конструкції в окремих аварійних прогонах.
Нагадуємо, що вартість запланованих заходів перевищує 2 мільярди гривень.
"Протиаварійні заходи є важливим етапом у процесі реставрації мосту Метро. Після завершення цих робіт, запланованих на 2024-2026 роки, розпочнеться безпосередня реставрація мосту, включаючи розробку проектної та кошторисної документації, а також виконання будівельних робіт на території об'єкта", - повідомив Роман Лелюк.
Ситуація з мостом Патона є значно ускладненою. Він потребував термінового ремонту ще десять років назад. На переправі встановлено обмеження для транспорту, а поліція здійснює контроль, щоб запобігти заїзду важких вантажівок, що, на жаль, відбувається досить часто.
"Щодо мосту імені Є.О. Патона, слід відзначити, що остання перевірка його стану була проведена у 2020 році, і залишковий ресурс конструкції вичерпано. У зв’язку з цим, міст експлуатується в обмеженому режимі щодо навантажень", - зазначає Роман Лелюк.
Київська міська державна адміністрація не здатна визначити терміни ремонту аварійного мосту Патона, оскільки цей міст, розташований у Києві, був переданий до ведення Служби автомобільних доріг Київської області. Саме ця служба відповідає за прийняття рішень щодо подальшої долі мосту Патона, а не КМДА.
За словами Романа Лелюка, відповідно до постанови Кабміну від 11.11.2022 № 1271 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 року № 193 і від 3 травня 2022 р. № 528" визначено, що замовником робіт з реставрації з пристосування мосту ім. Є.О. Патона через р. Дніпро та підходів до його, а також отримувачем бюджетних коштів є Служба автомобільних доріг в Київській області (Служба відновлення). Не міста Києва.
Служба поки не озвучує своїх планів щодо ремонту мосту Патона. Тим часом він продовжує експлуатуватися і відповідно втрачати залишки своїх ресурсів - ржавіти та остаточно зношуватися.
В КМДА стверджують, що, попри всі труднощі, за двома аварійними мостами здійснюється цілодобове спостереження.
"З огляду на технічний стан мосту імені Є.О. Патона через Дніпро та моста Метро через цю ж річку, спеціалісти комунального підприємства 'Київавтошляхміст' здійснюють безперервний моніторинг експлуатаційного стану несучих конструкцій цих споруд," - зазначив Роман Лелюк.
Раніше на ТСН.ua повідомляли про ще один міст у Києві, який покривається іржею та має тріщини: які коментарі дали в мерії та чи вирішить ситуацію капітальний ремонт.
Также ознакомьтесь с:
Міст Метро посадять на додаткові опори: що відбувається з аварійними переправами Києва
Чому знову обділили Троєщину: все про відкриття Подільсько-Воскресеньского мосту в Києві