Угорщина має намір сформувати антиукраїнську коаліцію разом із Чехією та Словаччиною. Головні акценти міжнародних ЗМІ від 28 жовтня.


Міжнародні видання звертають увагу на наміри Угорщини сформувати антиукраїнський альянс спільно з Чехією та Словаччиною, а також на випробування в Росії оновленої версії літака MC-21, що оснащений вітчизняними компонентами.

Цю та іншу інформацію висвітлювали міжнародні медіа вранці 28 жовтня.

Віктор Орбан, фото: GettyImages

Угорщина має намір співпрацювати з Чехією та Словаччиною для створення в рамках Європейського Союзу альянсу, що висловлює скептицизм щодо України, повідомляє видання Politico, посилаючись на головного політичного радника прем'єр-міністра Віктора Орбана.

За словами Орбана, він прагне об'єднати зусилля з Андреєм Бабішем, чия правопопулістська партія здобула перемогу на нещодавніх парламентських виборах у Чехії, а також зі словацьким прем'єр-міністром Робертом Фіцо. Це об'єднання має на меті узгодити позиції перед зустрічами лідерів ЄС, включаючи запланований саміт.

Хоча до утворення стабільного політичного союзу ще далеко, його виникнення може суттєво ускладнити зусилля Європейського Союзу щодо фінансової та військової допомоги Україні.

"На мою думку, це неодмінно відбудеться - і його вплив стане дедалі очевиднішим, - зазначив політичний директор прем'єр-міністра Балажа Орбана, коментуючи ймовірність утворення альянсу, скептично налаштованого щодо України, який може виступити у ролі блоку в Європейській раді. - Це було дуже ефективно під час кризи з мігрантами. Таким чином, ми змогли протистояти викликам."

Щодо міграційної політики він мав на увазі так звану групу "Вишеградська четвірка", до якої входили Угорщина, Чехія, Словаччина та Польща, в той час, коли після 2015 року у Варшаві при владі була євроскептична партія "Право і справедливість". Група V4 просувала просімейну політику, а також сильні зовнішні кордони для ЄС і виступала проти будь-якого обов'язкового переселення мігрантів між країнами-членами.

Альянс Вишеградської четвірки розпався після повномасштабного вторгнення Росії в Україну, оскільки Польща виступала за жорстку позицію щодо Москви, а Угорщина зайняла протилежну позицію.

Як відзначає Politico, новий Вишеградський альянс складатиметься з трьох, а не чотирьох членів. Нинішній прем'єр-міністр Польщі, правоцентрист Дональд Туск, є рішучим прихильником України і навряд чи увійде в будь-який альянс з Орбаном.

Проте Фіцо та Бабіш поділяють позицію угорського керівника стосовно України, пропонуючи вести переговори з Москвою, замість застосування економічного тиску. Бабіш зазнав критики за своє публічно виражене скептичне ставлення до подальшої підтримки Києва з боку Європи, а нинішній глава МЗС Чехії в інтерв'ю зазначив, що Бабіш може виступати як "маріонетка" Орбана на засіданнях Європейської ради.

Проте реформування будь-якої версії Вишеградського альянсу може зайняти деякий час. Хоча Фіцо був переобраний прем'єр-міністром Словаччини у 2023 році, він не пішов на офіційне союзництво з угорським лідером у конкретних сферах політики. А Бабіш ще не сформував уряд після недавньої перемоги його партії на виборах.

Угорщина активно шукає політичні альянси в Брюсселі не лише в межах Європейської ради, зазначив Балаж Орбан. Партія "Фідес", яку очолює угорський прем'єр, належить до ультраправої фракції "Патріоти за Європу" і може розширити свої зв'язки в Європейському парламенті. Він вказав на можливих партнерів, такими як права група "Європейські консерватори та реформісти", ультраправе об'єднання "Європа суверенних націй" та деякі ліві фракції.

Відомі політичні сили, зокрема правоцентристська Європейська народна партія, можуть у майбутньому висловити незгоду з президенткою Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн, що може призвести до розпаду центристської більшості, яка раніше підтримала її повторне обрання, вважає експерт.

Угорський прем'єр-міністр, що обіймає цю посаду протягом 15 років, наступного року зіткнеться з викликом у вигляді виборчої кампанії. Згідно з результатами опитування Poplitico, опозиційна партія на чолі з Петером Мадяром на даний момент має вищий рівень підтримки, ніж партія Орбана.

Відповідаючи на запитання щодо майбутньої виборчої кампанії, помічник зазначив, що вона буде "складною, як зазвичай", і звинуватив Брюссель у тому, що той влаштував "систематичні, узгоджені дії, спрямовані на відсторонення угорського уряду", які також включали "підтримку опозиційних сил".

Європейська комісія заявляє, що заходи щодо утримання коштів для Угорщини випливають з порушення Будапештом законодавства ЄС, а не з політичної програми.

На запитання, чи Будапешт продовжує підтримувати комісара з питань охорони здоров'я Угорщини Олівера Варгелі, якого, за повідомленнями ЗМІ, звинувачують у вербуванні шпигунів в інституціях ЄС, коли він працював дипломатом ЄС, Орбан відповів, що комісар "виконує чудову роботу".

Росія представила другий прототип свого середньомагістрального пасажирського літака MC-21, створеного з використанням вітчизняних матеріалів. Це стало відповіддю на труднощі, пов'язані з санкціями на імпортні компоненти, які уповільнюють виробничий процес, а також на високі процентні ставки, що обмежують інвестиційні можливості, повідомляє Reuters.

Вирішення цих викликів продемонструвало, що до серпня російська авіаційна галузь змогла реалізувати лише один літак із запланованих 15 на цей рік.

MC-21 вилетів з Іркутського авіаційного заводу, що належить компанії "Яковлєв", яка входить до складу Об'єднаної авіабудівної корпорації - частини Ростеху.

Міністерство оборони Росії повідомило, що під час польоту були протестовані нові російські авіаційні системи та турбореактивні двигуни PD-14. Це відрізняється від попередніх моделей, які включали як російські, так і іноземні елементи.

MC-21, який вміщує близько 175 пасажирів у двокласному салоні, є ключовим елементом планів щодо заміни літаків західних виробників Airbus і Boeing, які російські авіакомпанії не можуть обслуговувати через санкції, введені після вторгнення Москви в Україну у 2022 році.

Версія MC-21 з імпортними деталями була легшою за першу, яка мала обмежену дальність польоту і витрату палива, що змушувало авіакомпанії бути обережними, повідомляло Reuters у серпні російське авіаційне джерело.

Терміни поставок неодноразово коригувалися з моменту, коли компанія "Ростех", що відповідає за виробництво літаків Superjet-100, Туполєв Ту-214, пасажирських літаків Ільюшин та нового Яковлєв MC-21, повідомила Reuters про намір Росії розпочати випуск власних пасажирських літаків.

Перші постачання MC-21 плануються на кінець 2026 року, а компанія Ростех має намір наростити обсяги виробництва до 36 літаків щорічно до 2030 року.

Related posts